Iranian Agriculture News Agency

دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها توسط دو واحد تولید زیتون و پسته در استان قزوین

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد: دو واحد تولیدی زیتون و پسته در استان، موفق به اخذ نشان حد مجاز آلاینده‌ها شدند.

دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها توسط دو واحد تولید زیتون و پسته در استان قزوین

به گزارشخبرنگار ایانا در  استان قزوین، سعید ابیت رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با اعلام این مطلب افزود: این دو واحد تولیدی شامل یک باغ زیتون به مساحت ۵۰ هکتار واقع در شهرستان قزوین و یک مزرعه پسته به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه بوئین زهرا است که نشان حد مجاز آلاینده‌ها دریافت کردند.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در تولید محصولات سالم به ویژه در محصولات استراتژیک استان مانند زیتون و پسته، این دو واحد تولیدی پس از انجام آزمایشات لازم در خصوص بررسی سموم، نیترات و فلزات سنگین توسط شرکت بازرسی و آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد و قرار گرفتن در محدوده استانداردهای ملی از لحاظ باقی مانده سموم و غیره، موفق به اخذ نشان حد مجاز آلاینده ها شده‌اند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه استان در تولید زیتون دارای رتبه دوم کشوری می‌باشد لذا با توجه به هدف‌گذاری انجام شده در سال آینده شاهد تحت پوشش قرار گرفتن بخش عمده‌ای از تولید زیتون استان با نشان حد مجاز آلاینده‌ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید