Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تامین هزار و صد تن میوه برای شب عید در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هزار و صد تن میوه تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال برای رفع نیاز مردم استان در شب عید و ایام نوروز ۱۴۰۱ تامین و توزیع می‌شود.

تامین هزار و صد تن میوه برای شب عید در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز چهارشنبه با علام این که مراحل اجرایی خرید و ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز استان در شب عید با محوریت سازمان تعاون روستایی در استان آغاز شده است، افزود: این میزان میوه شامل ۷۰۰ تا ۷۵۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب می‌باشد.

وی اظهار داشت: تعاون روستایی استان قزوین وظیفه انتخاب مباشر، خریداری و انبار این میوه‌ها در سردخانه‌ها و سپس عرضه آن‌ها را در ایام پایانی سال برعهده دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این میوه‌ها در ایام پایانی سال در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی و پرمصرف و همچنین با هدف حمایت از مصرف کنندگان در غرفه‌های از قبل تعیین شده با نرخ دولتی (مصوب ستاد تنظیم بازار) توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: وظایفی که قبل از این در حوزه ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی (محصولات کشاورزی) برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشته، با تصمیم دولت برعهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و بر این اساس با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی با جدیت بر تامین و عرضه این محصولات نظارت داریم.

خمسه خاطرنشان کرد: خرید و ذخیره میوه شب عید یکی از موضوعات مهم قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین است که در کنار تامین شش قلم کالای اساسی شامل شکر، قند، گوشت مرغ و قرمز، ماست، شیر و تخم مرغ دنبال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید دوباره بر تلاش شبانه روزی برای تامین به موقع و کافی نیازهای غذایی مردم استان تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده برای ایام پایانی سال نه تنها هیچ مشکل و کمبودی در خصوص تامین مرغ و تخم مرغ نخواهیم داشت بلکه با مازاد تولید نیز مواجه هستیم که پیش بینی‌های لازم برای عرضه بدون مشکل محصول تولیدکنندگان در زمان‌های اوج تولید نیز انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای تامین و توزیع دیگر کالاهای اساسی کشاورزی تنظیم بازار نیز در بازار قزوین برای ایام پایانی سال اندیشیده شده است و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید