Iranian Agriculture News Agency

درختکاری برای حفاظت از محیط زیست

گزارش دی کاپریو از احیای جنگلها در برزیل

لئوناردو دی کاپریو در ادامه فعالیتهای محیط زیستی اش از درختکاریهای وسیع در برزیل خبر داده است.

گزارش دی کاپریو از احیای جنگلها در برزیل

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، این ستاره سینمای جهان و هالیوود در پستی اینستاگرامی با انتشار تصویری از مردی که در حال حمل خوشه ای موز است، از منطقه محل عبور او و درختهای سرسبز آن نوشت.

بازیگر فیلم های «تایتانیک» و «گرگ وال استریت» نوشت:«پاتریک اسومپائو از بومیان منطقه در جابه جایی خوشه ای موز از منطقه حفاظت شده مانتی کوئیرا در کوه های جنوب برزیل است. در این منطقه درختهایی به وسعت سه میلیون متر مکعب در ابعادی وسیع کاشته شده اند».

گزارش دی کاپریو از احیای جنگلها در برزیل

دی کاپریو در ادامه به خاصیت آلودگی زدایی این درختها اشاره می کند و می نویسد:«این درختها حجمی بالغ بر 280 میلیون تن دی اکسیدکربن را به خود جذب می کنند و در ایجاد و ثبات چرخه آب موثر هستند.سازمان منابع طبیعی برزیل برای حفاظت از اکوسیستم جنگلها در حال تلاش برای کاشت درختهایی از راه قلمه زدن است که خاصیت پالایش آنها مضاعف می شود. این اتفاق از طریق بازنگری و بررسی در دانه ها، شیوه کشت و نوع چوب درختها صورت می گیرد. این درختها در نهایت قابلیت آنرا دارند تا هوای محیط زیست را با قدرت بیشتری تصفیه ، به حفظ منابع آبی کمک کنند و دی اکسید کربن بیشتری را جذب کنند».

ناسا اخیرا پیش بینی کرد اگر جنگل زدایی با همین روند فعلی ادامه پیدا کند، تا کمتر از ۱۰۰ سال آینده تمامی جنگلهای کره زمین از بین خواهد رفت. جالب آنکه برزیل هم در صدر کشورهایی قرار دارد که جنگل زدایی در آنها شایع است و ظاهرا  مسئولان این کشور با انجام تمهیداتی در صدد احیای جنگلها برآمده اند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید