Iranian Agriculture News Agency

آوازهای ماندگار معتمدی برای «عتبات کلمات»

سید محمد معتمدی خواننده شهیر کشورمان برای تیتراژ مستندهای «عتبات کلمات» که این روزها از شبکه چهار پخش می شود. هفت آواز ماندگار و دلنشین با اشعار عاشورایی اجرا کرده است.

آوازهای ماندگار معتمدی برای «عتبات کلمات»

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند پرتره «عتبات کلمات» به تهیه کنندگی سجاد نوروزی ویژه ایام محرم تهیه و تولید شد و این برنامه نگاهی دارد  به 10 شعر برجسته  عاشورایی که میان اهل ادب شهره شده اند و به بهانه این شعرها به سراغ شاعر آنها می رود و زمانه ، زندگی اش و چگونگی  رسیدن به این شعر را در قالب یک مستند پرتره بازگو می کند.

بنابراین گزارش، محمد معتمدی خواننده جوان کشورمان برای تیتراژ مستندهای «عتبات کلمات» هفت آواز ماندگار و دلنشین با اشعار عاشورایی اجرا کرده است.
او پیش از این در مصاحبه هایش علت پذیرفتن اجرای آوازهای این مجموعه را این گونه بیان کرده است که: این برنامه از چند جنبه برایم حائز اهمیت بود. در وهله اول این برنامه موضوعی دارد که متناسب با اعتقادات جامعه است و در واقع به چیزی پرداخته که در نهایت بخش عمده و حداکثری جامعه دل در گروی آن دارند و نسبت به آن ارادت نشان می‌دهند. دیگر ویژگی این برنامه این است که موضوع محرم و عاشورا را با رویکردی جدید، از منظر ادبی مورد توجه قرار می‌دهد و نگاه خاصی به آیین‌های عاشورایی دارد که تاکنون شبیه آن را در تلویزیون ندیده بودیم. وقتی راش‌های برنامه را می‌دیدم، این قضیه برایم بسیار جالب بود.
به گفته معتمدی:  از این منظر «عتبات کلمات» به نظرم کاری بود که من به‌عنوان یک هنرمند می‌توانستم با توجه به زمانی که در اختیارم قرار گرفته، آن را در قالب اثری هنری ارائه بدهم. همچون باقی موارد، این برنامه هم مجالی برایم فراهم کرد تا اثری به جامعه ارائه کنم که متناسب با حال و هوای این روزهایش باشد و در بین مردم دیده و شنیده شود. فکر می‌کنم در مجموع کار قابل قبولی از آب درآمد.
محمد معتمدی تیتراژ پایانی این ویژه برنامه را با شعری از استاد مجاهدی اجرا کرده است و برای تیتراژهای ابتدایی «عتبات کلمات» از اشعار آیینی و عاشورایی شاعرانی همچون علیرضا قزه، احمد علوی، افشین علا، هادی جانفدا،سعید بیابانکی ،یوسفعلی میرشکاک  و محمد علی مجاهدی استفاده کرده است.
سید محمد معتمدی متولد ۲ مهر ۱۳۵۷ در قمصر خواننده و دانش‌آموخته رشته کارگردانی است.
معلم آواز او حمیدرضا نوربخش بوده است. او در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان موزیسین برگزیده سال انتخاب شده و جایزه فرانس موزیک ۲۰۱۳ را دریافت نموده است. یفای نقش در اپرای مولوی، اپرای حافظ، اپرای عاشورا، اپرای سعدی و اپرای خیام از جمله مهم‌ترین آثار محمد معتمدی است. وی در هر چهار اپرای مولوی، حافظ، سعدی و خیام ایفاگر کارکتر اصلی داستان و نقشِ اول است. صحنهٔ دیدار شمس و مولانا از اپرای مولوی، که در آن محمد معتمدی در نقش مولوی و همایون شجریان در نقش شمس به هنر نمایی می‌پردازند، از جمله موفق‌ترین سکانس‌های این اپراهای عروسکی می‌باشد که با استقبال چشم‌گیر هنردوستان مواجه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید