Iranian Agriculture News Agency

تاثیر «بازی تاج و تخت» روی نامگذاری نوزادان انگلیسی

«بازی تاج و تخت» روی نامگذاری نوزادان انگلیسی تاثیر گذاشته است!

تاثیر «بازی تاج و تخت» روی نامگذاری نوزادان انگلیسی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، استقبال تماشاگران از سریال «بازی تاج و تخت» موجب شده تا بسیاری از خانواده های انگلیسی که جزو طرفداران آن هستند، برای نامگذاری فرزندانشان از نام کاراکترهای این مجموعه استفاده کنند! موردی که پیش از این در کشور ما نیز هنگام پخش سریال «ستایش» (سعید سلطانی) روی داده بود.

بازی تاج و تخت5

آنطور که بی بی سی گزارش داده، تنها در سال گذشته 343 خانواده نام فرزندان دختر خود را «آریا» گذاشتند. آریا استارک در این سریال درام اکشن حادثه ای و عاشقانه با بازی میسی ویلیامز، دختری پر شور  و نشاط و بازیگوش است.

بازی تاج و تخت1

نام «کالیسی» با بازی امیلیا کلارک با 73 مورد فراوانی مورد استفاده قرار گرفته و «تیریون» با بازی هنرپیشه کوتاه قامت پیتر دینکلیج نیز روی 11 فرزند پسر متولد شده در سال گذشته، گذاشته شده است.

سه سال پیش نیز  وبسایت رسمی اداره آمار ملی بریتانیا (Bons) در آماری از محبوبیت اسامی کاراکترهای این سریال اعلام کرده بود در میان نامهای دختران آریا ( ۲۴۴ نفر)، کالیسی (۵۳ نفر)، دینریس (۹ نفر)، سانسا (۶ نفر) و بریین (۴ نفر) و در بین اسامی پسران تئون (۱۸ نفر)، تیریون ( ۱۷ نفر)، برن (۴ نفر)، سندور (۴ نفر) از سوی خانواده های انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است.

این مجموعه که پخش آن از سال 2011 شروع شد و فصل هفتم آن سال گذشته میلادی نمایش داده شد، محصول مشترک انگلستان  و آمریکاست. وعده داده شده که فصل هشتم این سریال سال 2019 پخش شود.

این مجموعه برگرفته از رمان «ترانه یخ و آتش» داستان مردمان قلمرو خیالی وستروس را روایت می کند. جایی که نبرد خشونت‌بار بین خاندانهای اشرافی برای تصاحب تخت آهنین در جریان است.

بازی تاج و تخت12

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید