Iranian Agriculture News Agency

برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار

در آستانه روز ملی شعر و ادب فارسی، چهارمین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در تبریز برگزار شد.

 برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار
 
به گزارش ایانا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و ارزروم، عدنان کارا اسماعیل‌اوغلو و حسن چیفتچی، از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های ترکیه موفق به دریافت نشان فرهنگی شهریار در چهارمین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز شدند.
احمد فرشبافیان، دبیر جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در آیین آغازین این جشنواره گفت: ویژگی این همایش، برگزاری کیفی به جای توجه به کمیت آن است. از پنج ماه گذشته، ١٤ نفر از اساتید و محققان ایران، ترکیه، گرجستان، پاکستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، به دبیرخانه همایش معرفی شدند که در نهایت، چهار شخصیت برای اعطای نشان ملی شهریار و دو نفر برای تقدیر انتخاب شدند.
در این مراسم نشان بین‌‎المللی فرهنگی شهریار به عدنان کارا  اسماعیل‌اوغلو از دانشگاه کریک قلعه ترکیه، حسن چیفتچی از دانشگاه بینگول ترکیه، سلیم بابوللا اوغلو از جمهوری آذربایجان، کوزومویان از جمهوری ارمنستان، ابراهیم اقبالی، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز و محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان، اعطا و از یک دانشجوی دکتری ادبیات فارسی تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید