Iranian Agriculture News Agency

پخش ۴ نمایش‌ جدید ویژه دفاع مقدس از رادیو

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آثار جدید ویژه این ایام به روی آنتن رادیو نمایش خواهد رفت.

پخش ۴ نمایش‌ جدید ویژه دفاع مقدس از رادیو

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، «مرد»، «یاقوت های سرخ»، «فقط غلام حسین باش» و «پناهگاه» عناوین سریال‌هایی هستند که در این ایام از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

محسن بناساز، مدیر گروه دانش و هنر رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: اواسط سال 96 در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث سفارش نمایش های ویژه هفته دفاع مقدس مطرح و چارچوب هایی برای سفارش طرح تعیین شد ؛ از جمله: ضرورت صیانت و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، عمق بخشی و اثر گذار بودن محتوا، بیان دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، انعکاس فداکاری ها، روحیه جهادی و خود باوری جوانان در این مقطع تاریخی برای نسل حاضرو مواردی از این دست.

وی تأکید کرد : طرح های دریافتی بار دیگر در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بررسی و تعدادی از آن متناسب با اهداف تعیین شده در جلسه طرح و برنامه شبکه، مطرح و از میان طرح سریال مرد ، یاقوت های سرخ، پناهگاه و فقط غلام حسین باش، تصویب و نگارش آن آغاز شد.

بر اساس این خبر خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:

مرد  ؛ بازنویسی و تنظیم رادیویی  : جواد پیشگر  ؛ کارگردان : جواد پیشگر  ، 5 قسمت ،خلاصه داستان : شرح بخش هایی از زندگی سردار سپاه اسلام حاج احمد متوسلیان است .

یاقوت های سرخ : نویسنده : سهیلا خدادادی  ، کارگردان :حمید منوچهری؛ ۷ قسمت،خلاصه داستان : هفت روایت کمتر بازگو شده در جبهه های جنگ از مقاومت و روحیه شهادت طلبی رزمندگان کشورمان در مقابل ارتش بعث است .

فقط غلام حسین باش ؛  بازنویسی و تنظیم رادیویی  : مجید حیدری ، کارگردان :مجید حمزه  ، ۷ قسمت،خلاصه داستان: داستان زندگی جانباز حسین رفیعی که در روستای حصار همدان به دنیا آمده و اورا از بچگی غلام حسین صدا می زنند...

پناهگاه نویسنده : ویدا دانشمند  ، کارگردان : مینو جبارزاده   7 قسمت ،خلاصه داستان : روایتی از همبستگی مردم در برهه زمانی زمستان 66 تا اردیبهشت 67.

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان ، صدابرداران و افکتورها ی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده که همزمان با آغاز  هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید