Iranian Agriculture News Agency

یک مستند موفق به کسب جایزه شد

«محیط بان و پلنگ» روی پرده سبز آلمان

مستند «محیط بان و پلنگ» شبکه جام جم در ادامه موفقیت های بین المللی خود، جایزه بهترین فیلم جشنواره Green Screen آلمان را دریافت کرد.

«محیط بان و پلنگ» روی پرده سبز آلمان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی صدا وسیما، فتح الله امیری، سازنده این مستند گفت: مستند «محیط‌بان و پلنگ» پرتره‌ای راجع به یکی از محیط‌بانان اصفهان به نام محمدرضا حلوانی است که با وجود آن که چهل سال از انقراض ‌پلنگ در منطقه تحت حفاظت او می گذرد، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می کند و در صدد ثبت حضور پلنگ برمی آ ید. ‌

کارگردان این مستند ضمن اشاره به اینکه جشنواره Screen  Green از بزرگ ترین جشنواره سالانه حیات وحش اروپا است، بیان کرد: این جشنواره در تاریخ 21 تا 25 شهریور ( 12 تا 16 سپتامبر) میزبان بیش از 20 هزار مخاطب علاقه مند به حیات وحش و همچنین فیلم سازان و تولیدکنندگان خصوصی و نمایندگان شبکه های تلویزیونی بوده است.

امیری کارگردان «محیط بان و پلنگ» درباره حضور این مستند در این جشنواره از سوی ایران، گفت: «محیط بان و پلنگ» به عنوان تنها نماینده ایران در کنار فیلم های مطرحی از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، کانادا، آمریکا، ترکیه، ژاپن، روسیه، اکوادور، برزیل، فنلاند، هند، کنیا، استرالیا، صربستان، تایوان، اندونزی، دانمارک، ایرلند برای کسب جایزه به رقابت پرداخت.

این اثر پیش از این نیز موفق به کسب افتخارات متعدد از جمله جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر Jackson Hole آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Green Image ژاپن و حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، بیست و یکمین دوره جشنواره CinemAmbiente ایتالیا، Big Cats نیویورک، هفتمین دوره جشنواره جاده ابریشم ایرلند و حضور در بخش نیمه نهایی چهل و یکمین دوره جشنواره معتبر و قدیمی International Wildlife Film Festival و جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند شده است.

فیلم مستند «محیط بان و پلنگ» به کارگردانی و نویسندگی فتح الله امیری و نیما عسگری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد استان اصفهان تصویربرداری شده است.

مصطفی گندم کار تدوین گر، فیلم بردار نیما عسگری، پژوهشگران دکتر حسین اکبری فیض آبادی و محمدرضا حلوانی، صدابرداران امیرعباسی و علیرضا طالبی، صداگذار احسان افشاریان، آهنگساز بابک میرزاخانی، مدیر تولید مرتضی هاشمی، یحیی رضایی اصلاح رنگ، مسعود قدسی طراح پوستر، مجید محمددوست پخش بین المللی جشنواره ای از دیگر عوامل تهیه این فیلم مستند هستند. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید