Iranian Agriculture News Agency

کایرا نایتلی حامی جدی کارگردانان زن

کایرا نایتلی در عین حمایتش از کارگردانان زن، می گوید خودش علاقه ای به کارگردانی ندارد.

کایرا نایتلی حامی جدی کارگردانان زن

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، کایرا نایتلی بازیگر محبوب و سرشناس آمریکایی که به عنوان یکی از حامیان جدی کار و فعالیت زنان در پشت دوربین صنعت فیلمسازی هالیوود شناخته می شود، می گوید خودش ترجیح می دهد صرفا به عنوان بازیگر در جلوی دوربین باشد.

او افزود: در دوره فعلی نیاز شدیدی می بینم تا از کارگردانان زن که تعدادشان هم انگشت شمار است حمایت شود تا آنان بتوانند در فضای شدید رقابتی در پشت صحنه در محیط مناسبی به کارشان ادامه دهند. 

او که در آکادمی نمایش ساموئل گلدوین، تهیه کننده سرشناس و فقید آمریکایی صحبت می کرد، افزود: به نظرم در دنیای مردانه سینما، دیدگاه زنان فیلمساز می تواند خیلی مهم باشد و به تعدیل نگاه غالب مردانه کمک زیادی کند.

با این حال او در پاسخ به اینکه ایا خودش حاضر است فیلمی را کارگردانی کند، با صراحت پاسخ منفی داد!

نایتلی که تا به حال دو بار بابت بازی در فیلم های «غرور و تعصب» (Pride  & Prejudice) به کارگردانی جو رایت در سال 2005 و «بازی تقلید» (The     Imitation Game)  به کارگردانی مورتن تیلدام در سال 2014 نامزد دریافت جایزه اسکار شده، بازی در 56 فیلم و سریال را در کارنامه دارد.  از این بازیگر در اوایل سال جاری میلادی فیلم درام بیوگرافی و تاریخی «Colette» به کارگردانی واش وستموردلند اکران شد که او در آن نقش مشهورترین نویسنده‌ زن فقید فرانسه به نام سیدون-گابریل کولت را بازی کرده بود. زنی که به عنوان نماد فمینیسم شناخته می شد.

این بازیگر اخیرا ابراز علاقه کرده بود تا در  فیلمی نقش فلورنس نایتینگل، بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن را بازی کند.

کایرا نایتلی. کولت

 در نمایی از فیلم «Colette»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید