Iranian Agriculture News Agency

قدردانی قائم مقام معاون سیما از مجریان برتر

مجریانی که بیشترین اهتمام و تلاش را برای پاسداشت زبان فارسی داشتند، تقدیر شدند.

قدردانی قائم مقام معاون سیما از مجریان برتر

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیما، قائم مقام معاون سیما در نشستی از برخی مجریان شبکه های سیما که اهتمام ویژه ای نسبت به پاسداشت زبان و ادب فارسی در گفتار و اجرای خود داشته اند، با اهدای لوح سپاس، از آنها تقدیر به عمل آورد.

رضا پورحسین در این نشست با اشاره به اهمیت پاسداشت زبان و ادب فارسی به عنوان نماد هویت ایرانیان گفت: بسیاری از واژه های خارجی معادل فارسی خوبی دارند و انتظار از همکاران مجری این است که در برنامه های تلویزیون به جای استفاده از واژه های نامانوس فرنگی از واژه های فارسی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پاسداشت زبان فارسی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و این مهم از اولویت های معاونت سیما است و قرار است هر ماه مجریانی که بیشترین توجه و حساسیت را در این خصوص دارند معرفی و تقدیر شوند.

در متن این تقدیر نامه که به امضای دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما رسیده تاکید شده از رسالت های مهم این زبان شیرین علاوه بر ارتباط مفاهیم، سپردن هویت فرهنگی و تمدنی به آیندگان و وسیله گفتگوی انسان با خویشتن خویش و راز و نیاز به معبود خود است.

در این نشست خانم ها ژیلا امیر شاهی، زهرا شوقی و آقایان اسماعیل آذر، محمد جعفر خسروی، محمد صالح علا و رسالت بوذری از جمله مجریانی بودند که در تیر ماه بیشترین همیت و توجه را به زبان فارسی داشتند، احکام سپاس خود را از دست قائم مقام سیما دریافت کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید