Iranian Agriculture News Agency

آغاز بازپخش «معصومیت از دست رفته» از امروز

سریال «معصومیت از دست رفته» برای چندمین بار روانه آنتن شبکه سوم سیما می شود.

آغاز بازپخش «معصومیت از دست رفته» از امروز

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم،سریال «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داوود میرباقری از امروز سه شنبه بیستم شهریور ماه هر روز ساعت 12 ظهر از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. بازپخش آن نیز سی دقیقه بامداد روز بعد خواهد بود.

این سریال 16 قسمتی محصول سال 1382 است.

 داستان «معصومیت از دست رفته» به سده نخست هجری بر می‌گردد و با محوریت شخصیتی به نام شوذب شکل می‌گیرد.شوذب از یاران حضرت علی(ع) است ولی حالا خزانه‌دار کوفه و امویان شده؛ میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند.اولین زن ماریا است که زمانی مسیحی بوده است و خاطرات شیرینی از دوران خلافت علی دارد که به منزل آنها سر می‌زده است و دستگیر فقر و تنگدستی‌شان بوده است. دیدن شوذب، ماریا را به یاد علی می‌اندازد و همین بتدریج علاقه او را به شوذب شکل می‌دهد. ماریا که پس از مرگ مادر به دیر سپرده شده و به قالب راهبه مسیحی درآمده است، همچنان دل در گرو عشق شوذب دارد و برایش پیام‌هایی عاطفی می‌فرستد و در مواجهه بین این دو، شوذب نیز گرفتار عشق ماریا می‌شود.اما زن دوم یک یهودی است به نام حمیرا که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را بتدریج با وسوسه به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌سازد.

 امین تارخ، سارا خوئینی ها، فریبا کوثری، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران این سریال بوده اند و محمد اصفهانی هم تیتراژ انتهایی آن را خوانده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید