Iranian Agriculture News Agency

سه خبر از انجمن سینمای جوانان ایران

معرفی داوران بخش فیلم جشنواره منطقه‌ای «آگر»

مسعود جعفری جوزانی، مجید برزگر، رقیه توکلی، سیدجواد میرهاشمی و آرمین ایثاریان قضاوت فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره منطقه‌ای ملایر« آگر» را بر عهده دارند.

معرفی داوران بخش فیلم جشنواره منطقه‌ای «آگر»

 

به گزارش ایانا روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هیات داوران شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ملایر «آگر» معرفی شدند.

داوری 6۹ فیلم‌ راه‌یافته به بخش مسابقه این رویداد سینمایی در چهار بخش: تجربی، پویانمایی، مستند و داستانی را مسعود جعفری جوزانی، مجید برزگر، رقیه توکلی، سیدجواد میرهاشمی و آرمین ایثاریان برعهده دارند.

۳۶ فیلم داستانی، ۱۷ فیلم مستند، ۷ فیلم پویانمایی و ۹ فیلم تجربی در بخش نهایی این جشنواره طی سه روز از ۱۵ تا ۱۸ شهریور به رقابت می‌پردازند. 

شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان  از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۹۷به مدت چهار روز در استان همدان، شهر ملایر با حضور استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان،یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان توسط انجمن سینمای جوانان ایران، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ملایر و فرمانداری ویژه شهر ملایر در حال برگزاری است.

رهبر قنبری

رهبر قنبری در نشست تخصصی «تناسب شخصیت با ایده» تاکید کرد:

پژوهش و مطالعه، از مهم‌ترین نیازهای یک فیلم‌ساز ایرانی

 

رهبر قنبری در نشست تخصصی «تناسب شخصیت با ایده» در دومین روز جشنواره منطقه‌ای «آگِر»، پژوهش و مطالعه در عرصه‌های گوناگون و به‌ویژه فرهنگ و ادبیات ایران را از مهم‌ترین نیازهای یک فیلم‌ساز ایرانی برای خلق اثری با زبان تصویری کامل و گویا دانست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی« تناسب شخصیت با ایده » از ساعت 10 تا 13 روز جمعه ۱۶شهریور و در دومین روز جشنواره منطقه‌ای «آگِر» توسط رهبر قنبری و با استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد.

رهبر قنبری نویسنده، کارگردان، مستندساز، تدوین‌گر و مدرس سینما،  فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۶ با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان ایران، نگارش فیلمنامه و فعالیت در تلویزیون اشاره کرد. او در سال ۱۳۷۹ با نویسندگی و کارگردانی فیلم «پرنده باز کوچک» به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوست. «او»، «برمودا» و «روییدن در باد» از دیگر آثار سینمایی وی هستند.

قنبری در این نشست به بررسی زیرساخت‌های مورد نیاز فیلم‌نامه‌نویس و فیلم‌ساز پرداخت و سپس با تشریح 7 عامل اصلی که هر شخصیت برایندی از مجموع آن‌هاست، ابعاد و ابزار مورد نیاز برای خلق یک شخصیت تصویری کامل و متناسب را بیان کرد.

او با اشاره به این‌که نظام ارزشی انسان‌ها در نظام تبادلی آن‌ها تبیین می‌شود و زبان نظام تبادلی انسا‌ها را شکل می‌دهد و اصلی‌ترین ابزار فیلم‌ساز زبان تصویر است، پژوهش و مطالعه در عرصه‌های گوناگون جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، تاریخی، ایدئولوژیک، فرهنگی و به‌ویژه فرهنگ و ادبیات ایران را از مهم‌ترین نیازهای یک فیلم‌ساز ایرانی برای خلق اثری با زبان تصویری کامل و گویا دانست.

وی در ادامه خلق شخصیت متناسب با ایده را وابسته به این امر دانست که هنرمند فیلم‌ساز با پژوهش در وجوه ذکر شده که در کنار هم پیکره‌ی زبان را شکل می‌بخشد به الگوی درستی برای شخصیت‌پردازی و تبدیل زبان به زبان سینمایی دست پیدا کند چرا که اگر شخصیت درست و دقیق انتخاب و پرداخت شده باشد و در تناسب کامل با ایده قرار گیرد، از به‌کارگیری بخش عمده‌ای از دیالوگ‌ها بی‌نیاز می‌شود و به زبان تصویری گویایی دست می‌یازد.

برگزاری نشست تخصصی «عکاسی مردم‌نگاری» با حضور حسن غفاری

برگزاری نشست تخصصی «عکاسی مردم‌نگاری» با حضور حسن غفاری

 

حسن غفاری در نشست تخصصی «عکاسی مردم‌نگاری» در اولین روز جشنواره منطقه‌ای «آگِر»، تأثیرگذاری عکاسی مستند اجتماعی را  فراتر از زمان و مکان دانست.

نشست تخصصی «عکاسی مردم‌نگاری» از ساعت ۱۸ تا ۲۰  پنجشنبه پانزدهم شهریور دراولین روز از شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ملایر «آگِر»، توسط حسن غفاری و با استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد.

حسن غفاری کارشناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران، عکاس مستند اجتماعی با گرایش مردم‌شناسی خارج از فضاهای شهری(روستاها، ایلات و عشایر)، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران، انجمن عکاسان دوست‌دار میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن عکاسان بحران است و از اواخر دهه‌ی ۶۰ عضو انجمن سینمای جوانان ایران بوده است. وی فعالیت‌های انتشاراتی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی، عکاسی صحنه فیلم‌های سینمایی و همچنین جوایز متعدد عکاسی را در کارنامه خود دارد.

غفاری در این نشست به معرفی عکاسی مستند و زیرشاخه‌های آن پرداخت و سپس به تشریح «عکاسی مردم‌نگاری به عنوان شاخه‎ای از عکاسی مستند و به بیانی دیگر عکاسی مستند اجتماعی، پرداخت.

او همچنین با اشاره به این‌که عکاسی خبری  به عنوان یکی دیگر از زیرشاخه‌های عکاسی مستند، مقطع و برشی محدود از زمان را در بر می‌گیرد، تأثیرگذاری و ابعاد عکاسی مستند اجتماعی را فراتر از زمان و مکان دانست.

عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران در ادامه با نمایش مجموعه عکس‌هایی از عکاسان برجسته و صاحب سبک مستند اجتماعی به تحلیل دقیق‌تری از مباحث مطرح شده پرداخت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید