Iranian Agriculture News Agency

انتشار کتابی در ژانروحشت و ویژه نوجوانان

«قبرستان عمودی» اولین جلد از سه گانه دروازه مردگان نوشته حمیدرضا شا‌ه‌آبادی توسط انتشارات افق چاپ و روانه بازار شد.

انتشار کتابی در ژانروحشت و ویژه نوجوانان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی و امور رسانه‌ای اثر ،«دروازه مردگان» رمان سه گانه‌ایست که در ژانروحشت و ویژه نوجوانان نوشته شده است. 

 وقایع اصلی داستان‌‌ها در دوره قاجار می‌گذرد وطی آنها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای خوانندگان روایت می‌شود.

شاه‌آبادی درباره چگونگی نوشتن این داستان گفت: « تقریباً سه سال پیش بود که در حال تهیه مقاله‌ای درباره وضعیت کودکان ایران در دوره قاجار بودم که حین پژوهش برای نوشتنِ این مقاله به گزارش‌های نظمیه دوره ناصر‌الدین شاه بر‌خوردم و چیزی که در این گزارش‌ها بیشتر از همه  نظرم را جلب کرد خبرهایی بود که به غرق شدن کودکان خردسال در حوض خانه‌ها اشاره داشتند، تقریباً هفته‌ای نبود که یک کودک در حوض خانه‌ای خفه نشود. خواندن گزارش‌ها حس خاصی در من ایجاد کرد. انگار این حوض‌ها دروازه‌ای بودند به جهان دیگر و این مقدمه نوشتن رمان سه‌گانه دروازه مردگان شد».

 نویسنده «کافه خیابان گوته» افزود: در  داستان قبرستان عمودی پسر بچه‌ای به اسم رضا به شکل غیر منتظره‌ای از یک خانه مرموز سر در می‌آورد. خانه‌ای که در دیوار‌های آن جنازه‌هایی دفن شده‌اند. در این خانه بچه‌های  زیادی به کار قالیبافی مشغولند. به دنبال حادثه‌ای یکی از بچه‌ها در حوض خانه غرق می‌شود و بعد از آن حوادث عجیبی شکل می‌گیرد که بدنه رمان را خلق می کند».

 وی ادامه داد: از ویژگی‌های این رمان  می‌توان به حضور میرزا حسن‌خان رشدیه به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان اشاره کرد».

جلد نخست دروازه مردگان با تیراژ 1500 نسخه و قیمت 20 هزار تومان توسط انتشارات افق راهی بازار شده است و بنا بر گفته نویسنده جلد‌های دوم و سوم نیز تا پایان سال جاری منتشر خواهند شد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید