Iranian Agriculture News Agency

پخش مستند «فانوس ماهیان ذخایر ارزشمند دریای عمان»

امروز سه شنبه 13 شهریور، مستند «فانوس ماهیان ذخایر ارزشمند دریای عمان» با موضوع صید در اعماق آب های دریای عمان پخش می شود.

پخش مستند «فانوس ماهیان ذخایر ارزشمند دریای عمان»

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مستند که ساعت 45 : 14، پخش می شود، صید در اعماق و آب های دور را بررسی می کند.

این فعالیت که  پس از تحقیقات شیلات به بخش صیادی معرفی شد در آب های دور و دارای عمق 200 متر به بالا که شامل حوزه آبی دریای عمان می شود اجرا خواهد شد؛ در این عمق ماهیانی بسیار ریز و غیر خوراکی بنام فانوس ماهی زندگی می کنند. این گونه غیر خوراکی برای انسان ، منبع پروتئینی خوبی برای خوراک دام و طیور است.

در دیگر کشورها از این ماهی برای پودر ماهی در کاخانجات تولید خوراک دام و طیور استفاده می شود.

صیادان و خدمه شناور صیادی تا قبل از این فقط در مدت کوتاه زمان صید مجاز قادر به فعالیت بودند و بقیه سال را باید به مرخصی رفته و درآمدی نداشتند . ولی با انجام فرایند صید فانوس ماهیان؛ شناور ها و خدمه صیادی آن در تمام سال موقعیت کار دارند و این باعث امیدواری بیشتر صیادان است. در سال های اولیه این طرح به علت عدم وجود دانش این نوع صید طبق قرارداد هایی با دیگر کشورها این نوع صید با کمک کارشناسان و خدمه خارجی انجلام می شد ولی در سال های اخیر شناورها و خدمه ایرانی به این نوع فعالیت می پردازند که باعث خوشحالی جامعه صیادی است.

این مستند که به کارگردانی علیرضا محنتی ساخته شده است از سری مستند های «سیمای آبادی» است که با هدف اطلاع رسانی درباره مسائل مربوط کشاورزی، باغداری و شیلات ساخته شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید