Iranian Agriculture News Agency

در نشست «رویای سینما در عصر نوجوونی» مطرح شد:

متاسفانه دنیای مدرن قدرت خیال انگیزی را گرفته و به ما تعقل داده

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در نشست «رویا سینمای در عصر نوجوونی» خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: اگر توانمندی های خود را جدی بگیرید می توانید حق خود را از سینمای کودک و نوجوان مطالبه کنید.

متاسفانه دنیای مدرن قدرت خیال انگیزی را گرفته و به ما تعقل داده

به گزارش ایانا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، طرح فرهنگی «رویای سینما در عصر نوجوونی» که به همت خانه نوجوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است، تلاش کرده ضمن شناسایی نیازهای نوجوانان، فضایی برای بروز افکار و ذهنیات آنها مهیا کند. نشست این رویداد فرهنگی ظهر دیروز(دوشنبه ۱۲ شهریور) با حضور جمعی از مدیران و مسئولان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و هنرمندان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

پخش از قرائت قرآن کریم، پخش سرود ملی و کلیپ موسیقی، عاطفه علی نژاد مجری برنامه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان از محمد عیدی مدیر اجرایی جشنواره روی سن آمد و ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: زمانی که نوجوان بودیم به ما گفته می شد مثل بزرگان بیاندشید و رفتار کنید، اما بعدها که بزرگتر شدیم، دیگر لطافت دوران نوجوانی را نداشتیم .

وی ادامه داد: جهان ما لطیف و زیبا نخواهد بود اگر نوجوانانه نیاندیشیم. به نظرم یک شهر فرهنگی از سه شاخصه مهم زیست پذیری، انسان محوری و معنا گرایی برخوردار است .

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: اگر از زاویه زیست پذیری نگاه کنیم برای نوجوانان هیچ سیاستی انتخاب نخواهیم کرد. اگر شهری انسان محور باشد، تمام شهروندانش خصوصا کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار می گیرند. متاسفانه دنیای مدرن قدرت خیال انگیزی را از ما گرفته و به ما تعقل داده است. خیال عنصری غیر از توهم است و جهان را برای ما زیباتر می کند، جامعه ای که بزرگتر ها در آن تصمیم گیرنده هستند، فناپذیر است اما اگر بتواند نوجوانان را وارد فضای کار کند و از آنها در تصمیم گیری ها کمک بگیرد، با پیشرفت روز افزون مواجه خواهد شد.

در بخش بعدی این مراسم پوستر «رویای سینما در عصر نوجوونی» با حضور محمد عیدی، فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان و مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار شد.

در ادامه این مراسم از مهدی باقر بیگی بازیگر سریال «قصه های مجید» دعوت به گفت و گو درباره سینمای کودک و نوجوان شد.

باقربیگی گفت: من یار همیشه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هستم و در همه دوره ها حضور خواهم داشت.

در ادامه علیرضا رضاداد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با ابراز امیدواری از این که المپیاد فیلمسازی باید در سراسر کشور جریانی ادامه دار باشد، بیان کرد: دوره نوجوانی دوره تبدیل اندیشه ها به تصویر است و عصر امروز این امکانات را فراهم کرده تا بتوانید رویاهایتان را به تصویر بکشید و اگر توانمندی های خود را جدی بگیرید می توانید حق خود را از سینمای کودک و نوجوان مطالبه کنید.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: سینما جهان تصویر است و می توانیم به عنوان گویا ترین زبان انتقال مفهوم از آن نام ببریم. از «عصر نوجوونی» صمیمانه سپاسگزارم که این محیط فرهنگی و جذاب را برای نوجوانان فراهم کرده است.

در انتهای این مراسم که با حضور پرشور نوجوانان و خانواده ها همراه بود، یکی از نوجوانان به نمایندگی از همه همسن و سالان خود بیانه ای را خطاب به مسئولین قرائت کرد.

در این مراسم که با استقبال گسترده مردم رو به رو شده بود، از پوستر فیلم های سینمایی و فیلم های کوتاه حوزه نوجوان برای پخش در مناطق ۱۵ گانه شهری رونمایی شد.

در این مراسم دکتر محمد عیدی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، دکترفریده روشن و دکتر کوروش محمدی عضو شورای شهر، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، معاونین فرهنگی مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان، مهدی باقر بیگی، مرتضی رشیدی معاون اجتماعی، صالح خشویی رییس اداره فرهنگی، مصطفی حیدری رییس دفتر تخصصی سینما، وکیل زاده مدیر خانه نوجوان حضور داشتند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ماه در اصفهان ادامه دارد.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید