Iranian Agriculture News Agency

رادیو محرم با حضور آیت الله مکارم شیرازی افتتاح می شود

مدیر رادیو معارف از افتتاح رسمی رادیو محرم با حضور آیت الله مکارم شیرازی در آستانه ماه محرم الحرام خبر داد.

 رادیو محرم با حضور آیت الله مکارم شیرازی افتتاح می شود

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر و دبیران کارگروه های رادیو محرم، ماه محرم را از سرمایه‌های مهم شیعه دانست و با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به این سرمایه عظیم هستند، افزود: در محرم همه مردم فارغ از سلایق گوناگون، در مجالس عزای حسینی شرکت می کنند و همین مجالس حلقه اتصال مردم می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت ماه محرم برای ترویج معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) تأکید کرد: رادیو محرم علاوه بر معرفت افزایی باید در هدایت مجالس عزا به سمت عزاداری صحیح و پیراسته از آسیب ها گام بردارد.

این مرجع تقلید با اشاره به نقشه دشمنان اسلام برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در عزاداری محرم خاطرنشان کرد: به فضل الهی این عزاداری‌ها هر سال پر شورتر برگزار می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز مداحی در مقایسه با سابق، گسترده‌تر شده است، درباره برخی آسیب‌ها در این عرصه هشدار داد و گفت: برخی از سبک‌های رایج در مداحی‌ها دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) است و باید از آن پرهیز شود.

مجتی تونه‌ای مدیر رادیو معارف و رادیو محرم نیز در آغاز این دیدار گفت: حادثه عاشورا با همه درس ها و عبرت‌ها، ظرفیتی بزرگ است و در این میان مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها یکی از ابزارهای مهم انتقال این ظرفیت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرصت طلبان از همین ابزار برای تحریف شکلی و محتوایی واقعه عاشورا استفاده می کنند، گفت: لازم است عاشوراپژوهان و رسانه ملی این حادثه عظیم را از آسیب ها و تهدیدات دور کنند.

تونه‌ای در ادامه به بیان گزارشی از روند اجرایی فعالیت‌های رادیو محرم پرداخت و گفت: تعمیق محبت و معرفت سیدالشهدا، ترویج روضه‌خوانی از منابع معتبر، تقویت اشعار و مراثی و مدایح فاخر و متقن، استفاده از سبک‌های مداحی و مراثیِ «معیار» بر اساس رهنمودهای بزرگان، مهندسی الگوی صحیح عزاداری بر اساس شور و شعور حسینی و پیراسته از تحریفات و بدعت‌ها از راهبردهای اصلی رادیو محرم است.

 آیین آغاز به کار رادیو محرم دوشنبه نوزدهم شهریور در آستانه ماه محرم با حضور آیت الله مکارم شیرازی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مدیران رسانه ملی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد.

برنامه‌های رادیو محرم به صورت 24 ساعته بر روی موج FM ردیف 95.5 مگاهرتز و نیز بر روی گیرنده‌های دیجیتال و از طریق اپلیکیشن ایران صدا قابل دریافت خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید