Iranian Agriculture News Agency

پخش مسابقات آسیایی با موبایل؛ دم خروس یا قسم خبرنگار؟!+ ویدئو

تکذیب آبروریزی صدا و سیما را باور کنیم؟!

​«پلیس اندونزی مانع تصویربرداری ما نشد»!؛ این نخستین واکنش گزارشگر اعزامی شبکه ورزش به هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا در اندونزی است. صحبتی که با توجه به اتفاق روی داده در آنتن زنده شبکه ورزش و اتفاقات جنجالی و حاشیه ساز اخیر، بیشتر شبیه به یک ادعا به نظر می رسد!

تکذیب آبروریزی صدا و سیما را باور کنیم؟!

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، قطع گزارش گزارشگر شبکه ورزش در حین ارسال تصویر از سالن مسابقات واترپلو، برخورد نامناسب پلیس جاکارتا با گزارشگر ورزشی رسانه ملی و اخراج او از سالن مسابقات کبدی و ارسال مشکوک تصاویر رشته های مختلف ورزشی در قالب مسابقات جاکارتا، حضور گزارشگران در کنار تماشاچیان به جای نشستن در جایگاه خبرنگاران و ...، همه و همه را وقتی درست مثل یک پازل کنار یکدیگر می چینید، دیگر تکذیبهای پی در پی و عجیب صدا و سیما قابل باور به نظر نمی رسد. در واقع بروز مداوم این دست اتفاقات حکایت از آن دارد که صدا و سیما حق پخش این مسابقات را نخریده است و جالب آنکه حاضر هم نیست به این مسئله اقرار کند. حق پخشی که به گفته محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش، حدود 20میلیون دلار برای تلویزیون آب می خورده. این در حالی است که هنوز شبهه خرید کامل بازی های جام جهانی 2018 روسیه از سوی صدا و سیما نیز جایی در گوشه ذهن علاقه مندان وول می خورد!

مائده علاقمند گزارشگر اعزامی رادیو ورزش به مسابقات آسیایی جاکارتا که اخیرا هنگام تهیه گزارش از بازی کبدی توسط پلیس اندونزی از ادامه کار بازماند، درباره این اتفاق گفته «خبرنگاران رسانه ملی در پوشش این مسابقات و برای مدیریت هزینه‌های مالی تیم اعزامی، از مجوزهای روزانه که مسئولان این مسابقات صادر کرده‌اند استفاده می‌کنند و با این مجوزها هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های رسانه‌ای در محل برگزاری مسابقات وجود ندارد.من در روز مسابقه کبدی بانوان، برای پوشش مسابقات تیروکمان مجوز روزانه تهیه کرده بودم و به تصور اینکه برای حضور در کنار قهرمانان تیم کبدی بانوان نیاز به مجوز ندارم به تماشای مسابقات کبدی رفتم.اما مسئولان سالن کبدی از من خواستند تا علاوه بر مجوز روزانه‌ای که داشتم ، بلیط هم برای ورود به سالن تهیه کنم که به آن نیز عمل کردم.پس از پایان مسابقه کبدی بانوان، برای ابراز خوشحالی از توفیق تیم کشورمان در این رشته در کنار آن‌ها قرار گرفتم و لحظاتی از این شادی و جشن را به صورت زنده در صفحه شخصی ام در فضای مجازی به طور زنده منتشر کردم که پلیس مستقر در سالن  به تصور اینکه من درحال تهیه گزارش هستم اقدامم را خلاف مقررات رسانه ای تشخیص داد. برای حضور در استودیوی برنامه در همان شب با تذکر پلیس جاکارتا مواجه و بازداشت شدم، اما با تلاش مسئولان گروه رسانه‌ای کشورمان مشکل رفع و آزاد شدم»!(مهر)

حسین رضایی، دیگر گزارشگر شبکه ورزش هم – که می توانید ویدئوی گزارش او را ضمیمه خبر حاضر مشاهده کنید- امروز درباره اتفاق روز گذشته با تکذیب شایعات درباره ممانعت پلیس از تصویربرداری او با موبایل از مسابقات که کاملا مشخص است، با انتشار پستی در اینستاگرام خود گفته این مشکل فقط برای لحظاتی اتفاق افتاده! او همچنین گفته در ادامه به پایین سالن واترپلو رفته و پس از پیروزی تیم ملی کشورمان گزارشی از اعضای تیم ملی هم تهیه و پخش کرده است.

واترپلو

روابط عمومی صدا و سیما نیز در خبری که امروز در این باره منتشر کرده، واکنش ها به این ماجرا را صرفا «تفسیرها و حاشیه سازی های مختلف برخی کاربران فضای مجازی» خوانده و نوشته:« در دیدار روز گذشته تیم واترپلوی کشورمان مقابل چین ، پس از اینکه تیم ملی گلی را به حریف می‌زند، دوربین در دست گزارشگر برای لحظاتی به پایین سقوط می‌کند و در پخش تصاویر اختلال ایجاد می‌شود که این صحنه در فضای مجازی منتشر شده و از آن با عنوان ممانعت پلیس از تصویربرداری خبرنگار صداوسیما یاد می‌شود»!

تعبیری که بیشتر به نظر می رسد در ادامه دفاع ناشیانه از سلسله اتفاقاتی است که در جاکارتا برای گزارشگران صدا و سیما روی می دهد.

این در حالی است که معاون وزیر ورزش اخیرا در گفت‌و‌گو با «جوان»، تلویحا عدم توفیق صدا وسیما در خرید حق پخش بازیهای آسیایی جاکارتا را تایید کرده است. داورزنی گفته:«تیم اعزامی صداوسیما برای پوشش مسابقات در جاکارتا مستقر شده‌اند و پیش از مسابقات نیز برای بازدید از امکانات اندونزی به این کشور آمده بودند، اما شرکت قطری که حق پخش مسابقات را در اختیار دارد، قیمت بالایی را برای فروش تصاویر به کشورمان اعلام کرده بود که باعث شد حق پخش خریداری نشود و این مسئله البته ربطی به دولت اندونزی ندارد. از قیمت دقیق پیشنهادی از سوی قطری‌ها برای فروش حق پخش باخبر نیستم، اما این رقم را حدود 20میلیون دلار شنیده ام که بسیار بالاست، البته امیدوارم در روزهای پیش رو با مذاکره و پیگیری صداوسیما مسئله خرید حق پخش حل شود. هم اکنون مسابقات مهمی برای ورزشکاران ایرانی باقی مانده و بعد از آن هم مسابقات پارا آسیایی را داریم که تماشای آنها حق مردم ایران است».

با این وصف، مدیران صدا و سیما همچنان در تاکتیک غیرحرفه ای و نامشخصی، به جای تنویر افکار عمومی در این باره که طبعا با طرح استدلالهای منطقی برای بینندگان، موجه جلوه خواهد کرد، گویا بیشتر سعی در انکار واقعیت و فرافکنی دارند. گرچه به نظر می رسد مدیران صدا و سیما از هراس انعکاس توضیحات احتمالی شان در این باره در سطح بین المللی، بی صبرانه منتظر پایان این رقابتها بوده اند! رویدادی ورزشی که دیروز به کار خود پایان داد.

یادآور می شود؛ورزشکاران ایرانی در جاکارتا بعد از 2 هفته رقابت با 20 مدال طلا، 20 مدال نقره و 22 برنز به عنوان ششمی رسیدند و پایین تر از کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان ایستادند.

حجم ویدیو: 1.89M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید