Iranian Agriculture News Agency

اسماعیلی؛ تهیه کننده سینما در گفت و گو با ایانا:

عزم پخش کنندگان برای مبارزه با انحصارگرایی در سینما

مدیرعامل موسسه رسانه فیلمسازان با اشاره به انتخابات اخیر کانون پخش کنندگان که منجر به انتخاب وی به همراه چهار سینماگر دیگر به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این کانون شد،گفت:سینمای ایران برای ایجاد بازار کار عادلانه و بدون رانت، نیاز مبرم به حذف جریان انحصارطلب دارد.

عزم پخش کنندگان برای مبارزه با انحصارگرایی در سینما

 

حبیب اسماعیلی در گفت و گو با گروه فرهنگ و هنر ایانا اظهار داشت: بحث مبارزه با انحصارگرایی و تمامیت خواهی همیشه دغدغه دلسوزان و فعالان در این حوزه بوده و در راستای آن هم فعالیت های جسته گریخته ای صورت گرفته است. با این حال به نظر می رسد تا امروز عزمی جدی برای حذف این جریان که آسیب های فراوانی به سینما می زند، وجود نداشته است. کانون پخش کنندگان سینمای ایران به عنوان یک نهاد صنفی مهم با درک شرایط فعلی که به خانه نشینی و بیکاری اجباری خیلی از سینماگران انجامیده که اغلب هم جزو پیشکسوتان هستند، مصمم است تا با حمایت مسئولان سینمایی در دور جدید فعالیت خود با انحصارگرایی و تمامیت خواهی اکران مبارزه کند. همه دوستان در کانون پخش کنندگان بر این عقیده اند که اگر مبارزه با انحصارگرایی در سینما به طور جدی دنبال نشود، متاسفانه بزودی شاهد مرگ این سینما و طرد اغلب عوامل سینمای مستقل و بخش خصوصی آن خواهیم بود.کسانی که جزو باندهای تمامیت طلب نیستند و خواهان فعالیت در محیط رقابتی سالم و عادلانه ای هستند.

این تهیه کننده و پخش کننده سینمای ایران که این روزها وظیفه پخش دو فیلم «کاتیوشا» و «همه چی عادیه» را به عهده دارد،افزود: سینمای ایران امروز در شرایط مخاطره آمیزی از جهت بستر فعالیت عوامل مستقل و بی حاشیه خود مواجه است که در صورت عدم رسیدگی به آن موقعیت بحرانی تری نیز پیدا می کند. در شرایطی که خوشبختانه اقبال عمومی مردم به فیلم ها مداوم شده، جریان تمامیت خواه می کوشد با بی انصافی همه سینماروها را جذب فیلم های خود کند. در این شرایط ناگزیر فیلم های دیگر که با سرمایه بخش خصوصی و با مشقت های اقتصادی حاضر ساخته و روانه اکران شده اند، محکوم به شکست هستند که در دنباله خود، بیکاری اجباری و ورشکستگی سازندگانشان را در پی دارد. نکته ای که باید مدنظر مدیران و متولیان سینمای ایران قرار گیرد و به سرعت برای آن فکری کنند که البته معتقدم قطعاً به این مهم واقفند. 

او در پایان ابراز امیدواری کرد: در این راهی که کانون پخش کنندگان سینمای ایران با اهتمامی جدی در پیش گرفته، لازم است سازمان سینمایی چتر حمایتی خود را گسترده کند تا بزودی نتیجه مطلوبی حاصل شود و دیگر چیزی به اسم انحصار اکران وجود خارجی نداشته باشد و شاهد عدالت در نمایش فیلمها باشیم واین میسر نمیشود مگر با حمایت سازمان سینمایی ، مجامع تهیه کنندگی ، انجمن سینماداران ، کانون کارگردانان و کانون پخش کنندگان سینمای ایران.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید