Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان در گفت وگو با ایانا:

گردشگری و تقویت برند اصفهان از نتایج جشنواره فیلم کودک است

سینما در اصفهان می تواند جایگزین صنایعی شود که برای پابرجایی به آب احتیاج دارند

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است آثار و نتایج جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را می‌توان در سه بخش گردشگری، تقویت برند اصفهان و شکل دادن به صنعت سینما در اصفهان، دسته بندی کرد.

گردشگری و تقویت برند اصفهان از نتایج جشنواره فیلم کودک است

کوروش خسروی عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان درباره برگزاری این جشنواره و تاثیر آن در رشد اقتصاد شهری به خبرنگار گروه فرهنگی هنری ایانا گفت: یکی از تاثیرات برگزاری جشنواره، جذب گردشگر است. گردشگرانی که به اصفهان می‌آیند به خدمات رفاهی و تفریحی نیاز دارند و از محصولات اصفهان خریداری می‌کنند. 

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از طرف دیگر نام جشنواره برای یک فعال سینمایی در هر جای کره زمین جذابیت دارد و منجر به جست و جو در فضای مجازی می شود. در این رویداد نیز اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری و شهری شناخته می شود و این یکی از تاثیرات بلند مدت و مثبت برگزاری این رویداد بین المللی در اصفهان است. 

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: صنعت سینما، صنعتی با حاشیه سود مناسب است. صنعتی که آلودگی ندارد و مصرف آب آن صفر است و این برای شهری همچون اصفهان اهمیت زیادی دارد. این صنعت می تواند جایگزین صنایعی شود که برای پابرجا ماندن به آب احتیاج دارند. از این رو این جشنواره می تواند اصفهان را به خاستگاه فیلم کودک و نوجوان تبدیل کند.  

وی با اشاره به راهکارهای بهبود فرآیندهای این جشنواره افزود: در مرحله اول، ما باید تعریفی از جشنواره بین المللی داشته باشیم. در نظر گرفتن یک چشم انداز مشخص و تعریف شده یکی از ویژگی های جشنواره های تراز اول است. این چشم انداز ما را به سمت بهتر برگزار شدن جشنواره هدایت می‌کند. 

خسروی خاطر نشان کرد: مشکلاتی که جشنواره در سال های اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده این رویداد را از داشتن یک چشم انداز روشن محروم کرده است. وقفه هایی که در برگزاری جشنواره رخ داده، تغییر شهر میزبان طی سال های اخیر و تغییر مدیریت جشنواره از جمله این مشکلات بوده است که با دائمی شدن میزبانی اصفهان برطرف می شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در گذشته جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تنها با هدف برگزاری یک رویداد برگزار می‌شد و هیچ چشم اندازی برای آن تعریف نشده بود. در نتیجه اولین قدم برای برگزاری بهتر این رویداد بین المللی تضمین یک چشم انداز جامع و همه گیر بر اساس گروه هدف جشنواره است. 

یادآور می شود؛سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا 14 شهریور ماه در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید