Iranian Agriculture News Agency

هشدار مخابرات در مورد کلاه برداری تلفنی به نام صدا و سیما!

شرکت مخابرات به شهروندان در مورد پیشگیری از کلاه برداری تلفنی به نام سازمان صدا و سیما هشدار داد.

هشدار مخابرات در مورد کلاه برداری تلفنی به نام صدا و سیما!

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران،با توجه به گزارش‌های رسیده از برخی مناطق، در خصوص کلاه‌برداری تلفنی از مردم از طریق دایورت شماره بر روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما، از تمام شهروندان درخواست می‌شود با توجه به این مورد، اطلاعات حساب بانکی و کارت‌های اعتباری خود را از طریق این تماس‌ها در اختیار هیچ شخص یا ارگانی قرار ندهند.

 اخیراً برخی کلاه‌برداران با آگاه شدن شهروندان از شیوه‌های کلاه‌برداری کارت به کارت و تلفنی، شیوهای جدیدی را جهت اغفال مردم و کشاندن آنان به باجه‌های خودپرداز بانک‌ها پیاده می‌نمایند؛ به این نحو که شماره تماس‌گیرنده با دایورت شدن روی شماره یکی از مراکز مخابراتی و یا صداوسیما و یا مراکز دیگر، موجب جلب اعتماد شده و از این طریق کلاه‌برداری کارت به کارت در مواردی اتفاق افتاده است.

 با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، اکثریت این شماره‌ها مربوط به شماره های تلفن همراه اعتباری می باشد که به شماره تماس نهادهای عمومی دایورت شده و اعتماد مخاطب را به این وسیله جلب نموده است.

بنابراین از تمام شهروندان و مشتریان تمام اپراتورهای مخابراتی در سراسر کشور درخواست می‌شود در صورت وقوع موارد مشابه از دادن اطلاعات شخصی و محرمانه مالی و حساب‌های بانکی به این افراد خودداری کرده و همچنین به‌منظور پیشگیری از تکرار موارد مشابه، مورد مذکور را به مراجع انتظامی ذی ربط، سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰ و یا به حوزه بازرسی مخابرات اطلاع دهند.

شگردهای کلاه‌برداران بانکی با استفاده از وسایل ارتباط‌جمعی، اکثراً شناسایی و به عموم مردم آموزش داده ‌شده است و در این مورد نیز، تمام شهروندان، صرفا به‌حساب دایورت شماره روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما و نهادهای عمومی دیگر نباید اطمینان کرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار تماس گیرنده قرار دهند.

امکان دایورت شماره تلفن صرفاً به‌منظور تسهیل ارتباطات مخابراتی و تلفنی کاربران و مشتریان طراحی‌شده و هرگونه سوء استفاده از این خدمت، پیگرد قضایی و قانونی به همراه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید