Iranian Agriculture News Agency

«باران آهسته می‌بارد» به دو جشنواره بین‌المللی در اوکراین می‌رود

«باران آهسته می‌بارد» به دو جشنواره بین‌المللی در اوکراین می‌رود

«باران آهسته می بارد» در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینمای آماتور کینوکیمریا» و دهمین جشنواره جهانی «دایتیاتکو» روی پرده می‌رود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «باران آهسته می‌بارد» که در حال حاضر در بسته اکران تابستانه فیلم‌های کوتاه هنروتجربه در حال اکران است، در ادامه حضورهای جشنواره‌ای خود به دو جشنواره بین‌المللی در اوکراین می‌رود.

این فیلم کوتاه به کارگردانی سعید نجاتی، نخستین محصول مشترک انجمن سینمای جوان دفتر قم و شهرداری ازمیر ترکیه است.

در جشنواره «کینوکیمریا» فیلم‌هایی از تمام ژانرها و با موضوعاتی مانند مبارزه با خشونت، مواد مخدر، خشونت با کودکان و... در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به نمایش گذاشته می‌شوند. 

جشنواره «دایتیاتکو» نیز که از سال 2009 شروع به کار کرده است، با هدف کشف استعدادهای فیلم سازی کودک در جهت بهبود سطح حرفه‌ای فیلم و تلویزیون کار خود را پیش گرفته است.

«باران آهسته می بارد» که در ازمیر ترکیه و در سال ۲۰۱۶ به تولید رسیده، روایت دانش‌آموزانی است که قصد کمک کردن به معلم خود را دارند.

از عوامل این فیلم می‌توان به طراح صحنه و کارگردان: سعید نجاتی، نویسنده: آرش رواده، تدوینگر: سعید نجاتی و عماد خدابخش، تصویر و نور: آدم چنه‌لی، صدابردار: مجید نجاتی، صداگذار: بهروز شهامت، جلوه های ویژه بصری: سید حسن جوادی و... اشاره کرد.

این فیلم کوتاه در حضورهای متعدد بین‌المللی خود توانسته است جوایزی از جمله تندیس بهترین فیلم جشنواره جهانی حقوق بشر نپال، تندیس بهترین تدوین از جشنواره بیگ بنگ یونان، تندیس بهترین فیلم از نگاه مخاطبین جشنواره بیگ بنگ و تندیس بهترین کارگردانی جشنواره کودک و نوجوان اصفهان را دریافت کند.

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی «سینمای آماتور کینوکیمریا» 17 تا 19 سپتامبر  2018 برابر با  26  تا  28 شهریور و دهمین جشنواره جهانی «دایتیاتکو» 5 تا 8 سپتامبر 2018 برابر با 14 تا 17 شهریور در کشور اوکراین برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید