Iranian Agriculture News Agency

جایزه ایتالیایی برای «محیط بان و پلنگ»

جایزه ایتالیایی برای «محیط بان و پلنگ»

 

فیلم مستند «محیط بان و پلنگ» به کارگردانی مشترک فتح اله امیری و نیما عسگری موفق به کسب جایزه از بیست و یکمین دوره جشنواره گرندپارادیزو ایتالیا شد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی جام جم ،افتخاری دیگر به افتخارات مستند محیط بان و پلنگ از تولیدات شبکه جهانی جام جم افزوده شد. در بیست و یکمین دوره جشنواره گرند پارادیزو که در تاریخ ۲۳ الی ۲۸ جولای (یکم الی ششم مرداد) در دامنه کوه های آلپ در شمال ایتالیا برگزار شد مستند  محیط بان و پلنگ در میان استقبال مخاطبان موفق به کسب جایزه ی این جشنواره شد.

محیط بان و پلنگ به کارگردانی فتح اله امیری و نیما عسگری تولید شده است و روایت محیط بانی است به نام محمد رضا حلوانی  که علاقه مند به طبیعت و حیات وحش است , وی با وجود آنکه هیچگاه تصویر و یا سندی از پلنگ در منطقه تحت حفاظتش ثبت نشده است، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می کند که باعث می شود وی کنجکاو شده و در صدد ثبت حضور پلنگ برآید.»

این فیلم که در شبکه جهانی جام جم تهیه شده است، پیش از این نیز موفق به کسب افتخارات متعدد از جمله جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر Jackson Hole آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Green Image ژاپن و حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، بیست و یکمین دوره جشنواره CinemAmbiente ایتالیا،Big Cats نیویورک، هفتمین دوره جشنواره جاده ابریشم ایرلند و حضور در بخش نیمه نهایی چهل و یکمین دوره جشنواره معتبر و قدیمی International Wildlife Film Festival و جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند شده است.

همچنین  مستند محیط بان و پلنگ و اعطای جایزه جشنواره گرند پارادیزو به این فیلم مورد توجه خبرگزاری فرهنگی ایتالیا قرار گرفته است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید