Iranian Agriculture News Agency

کتاب خاطرات مسعود جعفرى جوزانى و روایتی از سینمای ایران رونمایی می‌شود

کتاب خاطرات مسعود جعفرى جوزانى و روایتی از سینمای ایران رونمایی می‌شود

کتاب «گردش تصویر» خاطرات و زندگینامه «مسعود جعفرى جوزانى» و روایتی از سینمای ایران از زبان این کارگردان باتجربه سینمای ایران رونمایی می‌شود و از مقام هنری و خدمات ارزنده این هنرمند، تقدیر به‌عمل می‌آید.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مراسم،مسعود جعفرى جوزانى که این روزها «پشت دیوار سکوت» فیلم افشاگرانه و ملتهب ورود خون‌هاى آلوده و شیوع بیمارى ایدز به کشور را بر پرده سینماها دارد؛ قرار است کتاب «گردش تصویر» خاطرات و زندگینامه این کارگردان سرشناس سینمای ایران، در روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه؛ در شهرستان ملایر در استان همدان رونمایی ‌شود.

«غلامرضا جمالی‌زاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: کتاب «گردش تصویر» زندگینامه و خاطرات «مسعود جعفری جوزانی» هنرمند عرصه سینما و تلویزیون که به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تهیه و منتشر شده است، با همکاری فرمانداری ملایر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان رونمایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این مراسم که با حضور «مسعود جعفری جوزانی» و تعدادی از هنرمندان کشوری و استانی، در ساعت 10 قبل از ظهر روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه جاری در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر برگزار خواهد شد، از مقام هنری و خدمات ارزنده این هنرمند ملایری نیز تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

رئیس اداره ارشاد ملایر در مورد برگزاری نمایشگاهی از کارنامه هنری «مسعود جعفری جوزانی» گفت: پخش گزیده‌ای از مصاحبه تاریخ شفاهی این کارگردان سرشناس سینمای ایران با واحد تاریخ شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، تولید و پخش مستند معرفی وی با عنوان «عمو جان» به همت انجمن سینمای جوان شهرستان ملایر، اکران اختصاصی فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» برای اولین بار در شهرستان ملایر با حضور کارگردان و تعدادی از عوامل این فیلم، از دیگر بخش‌های این مراسم بزرگداشت است.

جمالی‌زاده در ادامه سخنانش تصریح کرد: کتاب «گردش تصویر» روایتی از سینمای ایران از زبان «مسعود جعفری جوزانی» است که در کنار زندگینامه و خاطرات این هنرمند نام‌آشنای سینما و تلویزیون ایران، به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان و پس از 20 جلسه مصاحبه تاریخ شفاهی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب توسط نشر «روزنه» منتشر شده است که خواندن آن به همه علاقمندان و فعالان سینما و تلویزیون پیشنهاد می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در پایان تأکید کرد: همچنین 40 پوستر از فعالیت‌های سینمایی «مسعود جعفری جوزانی» توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تهیه شده است که همزمان با آئین رونمایی از کتاب و تجلیل از وی، در قالب نمایشگاه به مدت 10 روز در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر دایر می‌شود.

کتاب خاطرات مسعود جعفرى جوزانى و روایتی از سینمای ایران رونمایی می‌شود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید