Iranian Agriculture News Agency

کیمیایی قهر کرد!

ازدحام در مراسم تشییع پیکر زنده یاد عزت الله انتظامی

پرستویی: آماده ام تا دریا دریا بگریم

​در حالی از صبح امروز خیل زیادی از علاقه مندان به فرهنگ و هنر ، اصحاب رسانه و هنرمندان در مقابل تالار وحدت و خیابانهای اطراف برای شرکت در مراسم تشییع پیکر زنده یاد عزت الله انتظامی حاضر شده اند، این شلوغی مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

ازدحام در مراسم تشییع پیکر زنده یاد عزت الله انتظامی

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، مراسم تشییع پیکر زنده یاد عزت الله انتظامی هم اکنون در مقابل تالار وحدت در حال انجام است. مردم زیادی برای شرکت در اینم مراسم حضور یافته اند و همین ازدحام موجب شده تا در مواردی مشکلاتی ایجاد شود. از جمله اینکه مسئولان تالار وحدت به همه حاضران اجازه حضور در داخل محوطه را نمی دهند. همین اتفاق باعث شد مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس کشور که لحظاتی در شلوغی گیر افتاده و اجازه ورود به داخل تالار وحدت را پیدا نکرده بود، به قصد قهر در پی ترک محل باشد که با اصرار مردم و ابراز محبت آنان در تصمیم خود تجدید نظر کرد.

مجید انتظامی پسر مرحوم عزت الله انتظامی، احمد مسجد جامعی،علی نصیریان و ... از جمله حاضران در این مراسم هستند.

پرویز پرستویی در بخشی از این ضمن تسلیت ضایعه‌ درگذشت سید ضیاءالدین دری، این هفته را برای جامعه تئاتر ایران هفته‌ سختی نامید.

او سپس در این مراسم متنی را قرائت کرد که در قسمتی از آن آمده:«آماده ام تا دریا دریا بگریم برای استادی که حتی نفسهایش برای سالک راستین نقشه راه بود».پرستویی افزود: «برای من استادی رفته است که دیگر مانند او را نخواهم شناخت، استادی که یک جهان رمز و راز بازیگری بود».

علی نصیریان سخنران بعدی این مراسم با قدردانی از حضور مردم گفت: «انتظامی به من گفت وقتی مردم، می‌خواهم تو سر قبرم آواز بخوانی. من به عهدم وفا می‌کنم و برایت می‌خوانم ولی تو ما را تنها گذاشتی.»

علی نصیریان هم در این مراسم درباره عزت‌الله انتظامی گفت: «امتیاز بزرگ او شوخ‌طبعی بود که همه چیز را با طنازی و حاضرجوابی پاسخ می‌داد. ما سه دهه با هم هم‌گروه بودیم. او یکی از رکن‌های مهم در سینما و تئاتر مدرن ایران بود».

نصیریان سپس از خاطرات خود با انتظامی گفت و سپس قطعه‌ای آواز را به یاد او خواند.

او ادامه داد:«امیدوارم از نسل جوان جایگزین‌هایی برای او پیدا شوند وخلاء های موجود را پر کنند؛ هرچند که کسی هرگز جایگزین ایشان نخواهد بود».

فاطمه معتمدآریا نیز از انتظامی به عنوان فردی یاد کرد که بیشترین انرژی، بیشترین امید و بیشترین انضباط را به بازیگران در حرفه شان یاد داد.

او افزود:«با خود فکر کردم که دلیلی برای گریه کردن ندارم وقتی می‌بینیم کسی برای همه‌ی عمر در تاریخ ملی یک کشور ثبت شده است. دلیلی برای گریه کردن نیست وقتی که هر گوشه‌ی این شهر می‌چرخم نشانی از عزت‌الله انتظامی که عزت یک ملتی بود می‌بینم. مردی که همیشه آراسته و منضبط و پر از انرژی می‌دیدیم. او همیشه در صدر نشست و در تاریخ ملی این کشور ثبت شد.انتظامی به همه‌ی ما آموخت که هنرمند در مقام والایی قرار دارد اگر خودش این را برای خودش قائل شود و دیگران را وادار کند که به این باور برسند که هنرمند نامیراست. من در قلب خود گریه می‌کنم اما برای همه‌ی هنرمندان آرزو می‌کنم که عمری چون عمر عزت سینمای ایران داشته باشند».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در این مراسم شرکت کرده بود نیز درگذشت عزت‌الله انتظامی را به‌عنوان یکی از ستاره‌های آسمان هنر ایران تسلیت گفت و افزود: او خاطره نسل‌های پیوسته‌ی زمانه‌ی ماست. بیش از هفت دهه درخشید ، کوشید و بر صدر نشست و در اوج ماند. او از دل مردم برخواست، با مردم زندگی کرد و مردمی بودن او بود که او را در دل و جان مردم نشاند. او ریشه در فرهنگ این مردم دارد.

مجید انتظامی فرزند عزت‌الله انتظامی پدرش را عاشق مردمش دانست و گفت: هفتاد سال از پدم پرسیدم که چگونه مردمی شوم و همواره به من می‌گفت عاشق شو، مردم را دوست داشته باش. اگر عاشق مردم باشی، مردم به تو کمک می‌کنند.

او افزود: در چند ماه گذشته تمام تلاشم را کردم که او را حتی پنج دقیقه بیشتر زنده نگه‌دارم. او جواهری بود که من نتوانستم حق پسری را بجا بیاورم.

سپس حجت‌الاسلام دعایی نماز میت را بر پیکر عزت سینمای ایران بجا آورد و او به خانه ابدی اش در بهشت زهرا بدرقه شد.

تشییع پیکر انتظامی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید