Iranian Agriculture News Agency

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پاسخگو کردن دستگاه ها کمک رسانه ها را می طلبد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از دستگاه های اجرایی خواسته است تا اسناد عادی را به شهروندان عرضه کنند، بنابراین برای پاسخگو کردن نهادها رسانه ها باید کمک کنند.

 پاسخگو کردن دستگاه ها کمک رسانه ها را می طلبد
به گزارش ایانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان زنجان افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مرحله اجرا تعویقی داشت که در نهایت در دولت تدبیر و امید اجرایی شد.
وی ادامه داد: تاکنون گام های رو به جلویی در اجرای این قانون طی شده و کمیسیون عالی ستاد دسترسی آزاد به اطلاعات آیین نامه های خوبی برای این قانون تهیه کرده است.
صالحی با بیان اینکه انتشار اطلاعات به شفافیت کمک می کند و شفافیت نیز زمینه ساز اعتماد است، تصریح کرد: مطالبه گری عمومی از طریق رسانه ها و مکاتبه با دستگاه های مختلف برای پیوستن به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، به مثابه مرحله گذاری است که ما در حال طی کردن آن هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فهرست دستگاه هایی که به سامانه نپیوسته اند و یا پاسخگویی شان را با تاخیر انجام می دهند، در سامانه مشخص است و هر چند وقت یک بار هم دبیرخانه فهرست دستگاه ها را اعلام می کند.
وی ادامه داد: در مرحله بعد، گزارش جامعی را از دستگاه هایی که به سامانه نپیوسته اند به رئیس جمهوری ارائه خواهیم داد.

 

 ارز کافی برای تهیه کاغذ اختصاص یافته است 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نوسان قیمت ارز حوزه رسانه را در رابطه با تهیه کاغذ و مواد اولیه تحت تاثیر قرار داده است، گفت: ما در ارتباط با این موضوع کارهای متعددی همچون قراردادن کاغذ در فهرست کالاهای اساسی انجام دادیم و ارز کافی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.
صالحی افزود: برای نظارت بر فرایند تامین ارز کاغذ، کارگروهی متشکل از نمایندگان صنوف مختلف، نمایندگان دولتی و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کاغذ وظیفه خاصی نداشته و در کنار مصرف کنندگان است، ولی به مرور که دیده شد فضای بازار کاغذ دچار تلاطم شد، به این حوزه ورود پیدا کردیم.
صالحی گفت: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد سیاستگذاری بود و در این جهت تمام تلاشمان را کردیم تا کاغذ جزو کالاهای اساسی قرار گیرد.
وی افزود: با تدبیرهای انجام گرفته بازار کاغذ در حوزه نشر و مطبوعات شرایط آرامی را طی خواهد کرد.

 

١٣ فیلم تولید مشترک با دیگر کشورها در ایران ساخته می شود 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توجه به اقتصاد هنر مورد تاکید این وزارتخانه است، گفت: با همین نگاه حضور در بازارهای خارجی در حوزه فرهنگ و هنر مورد اهتمام ما است.
وی افزود: تولیدهای مشترک درحوزه سینما، فضای این بخش از لحاظ بازار را گسترش می دهد و در این زمینه ١٣ فیلم را با تولید مشترک کشورهایی که دارای اشتراکات فرهنگی با آن ها هستیم در دستورکار داریم.
صالحی اظهار داشت: در حوزه هنرهای تجسمی و موسیقی نیز کارهایی در ارتباط با عرضه کالاهای فرهنگی کشور به شکل اقتصادی صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اساسنامه جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: طبق اساسنامه جدید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسئول شورای سیاستگذاری تعیین شده است.
صالحی ادامه داد: با اساسنامه جدید، خط ارتباطی ساختار کانون های مساجد به شکل های مختلف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لایحه مالکیت فکری مراحل پایانی خود را در کمیسیون قضایی مجلس طی می کند، گفت: فکر می کنیم لایحه بسیار خوبی تهیه شده است و نمایندگان مجلس نیز کار خوبی را در تکمیل آن در کمیسیون انجام داده اند.
صالحی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه مالکیت فکری معنوی در مجلس کمک می کند تا ما شرایط بهتری را در صیانت از فضای فرهنگی و هنری کشور داشته باشیم.

 

عدالت فرهنگی به صورت جدی مورد توجه است 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح اهداف و دستاوردهای سفر خود به استان زنجان، گفت: امضای تفاهم نامه با استاندار زنجان شامل تعهدات نقدی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش ٤٣٢ میلیارد ریال در کنار تعهدات غیر نقدی به منظور توسعه زیرساخت ها و فعالیت های فرهنگی در استان از برنامه های سفر بود که اجرای این تفاهم نامه به شکل جدی مورد توجه است.
وی دیدار و گفت و گوی حضوری با اصحاب فرهنگ و هنر را فرصتی برای آشنایی و درک بهتر مسائل و مشکلات عنوان کرد و افزود: این گفت و گوها کمک می کند تا اعتماد نسبت به یکدیگر افزایش پیدا کند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید