Iranian Agriculture News Agency

اهدای جایزه «تصویر استاد» در جشنواره فیلم سلامت

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اثر برگزیده‌ای که در جشنواره فیلم سلامت، وجه آکادمیک قابل‌توجهی داشته باشد و روایت درستی از زندگی حرفه‌ای یک استاد دانشگاه ارائه دهد، جایزه‌ای با عنوان «تصویر استاد» اهدا می‌کند.

اهدای جایزه «تصویر استاد» در جشنواره فیلم سلامت

 

 

به گزارش ایانا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره ملی فیلم سلامت، محمد کیاسالار، دبیر سومین جشنواره فیلم سلامت و محمدعلی حجازی ، مدیر اجرایی این جشنواره، در دیداری با دکتر محمد آقاجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی جشنواره فیلم سلامت با نهادهای علمی و دانشگاهی گفت‌وگو و هم‌فکری کردند.

 در این جلسه، دکتر آقاجانی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از موضوع سلامت به خارج از محیط دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت مربوط می‌شود، گفت: ما باید کمک کنیم تا ارتباط عموم مردم با این بخش از آموزه‌های سلامت تسهیل شود؛ اما باید حواس‌مان به وجه آکادمیک و علمی ماجرا هم باشد تا دچار قشری‌گری و عوام‌زدگی نشویم. من جشنواره فیلم سلامت را فرصت مناسبی می‌دانم که به واسطه آن می‌توانیم با اتخاذ رویکرد آکادمیک، تعادل را حفظ کنیم و در عین همگانی کردن پیام‌های سلامت و ارتباط گرفتن با عموم مردم، وجه علمی قضیه را هم در نظر بگیریم و شان علمی آموزه‌های سلامت را حفظ کنیم.

محمد کیاسالار نیز ضمن تایید صحبت‌های دکتر آقاجانی گفت: تلاش ما در جشنواره فیلم سلامت این است که وجه آکادمیک آموزه‌های سلامت را حفظ کنیم. پنل‌های تخصصی جشنواره برای گفت‌وگوی مستقیم فیلمسازان با پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با همین هدف طراحی شده است. در برنامه‌های تلویزیونی هم نقد فیلم‌های جشنواره از منظر سلامت و توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بدنه کارشناسی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد تا امکان ارائه عالمانه آموزه‌های سلامت فراهم شود.

در بخش دیگری از این نشست، حجازی با اشاره به آثار سینمایی حوزه سلامت در سال‌های گذشته، گفت: پیش از این فیلم‌هایی درحوزه سلامت تولید می‌شد که حاصل برداشت و تحقیقات خود فیلمساز بود و با انجمن‌ها و نهادها در مورد آن بیماری مشورت نمی‌شد. اما امروز جشنواره با همکاری انجمن‌ها و نهادهای علمی، هم در موضوع آموزش و هم در موضوع ارتباط میان سینماگران و جامعه پزشکی قدم‌های خوبی برداشته است.

در پایان این جلسه، به پیشنهاد دکتر آقاجانی مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به فیلم برتری که توانسته باشد روایت درستی از زندگی حرفه‌ای یک استاد دانشگاه ارائه دهد، جایزه‌ای با عنوان «تصویر استاد» اهدا کند.

پیش‌تر در جلسه دبیر جشنواره با رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران مقرر شده بود که جایزه «تصویر طبیب» به فیلمی تعلق گیرد که تعهد حرفه‌ای یک پزشک را به خوبی به تصویر بکشد. اما جایزه «تصویر استاد» که از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشنهاد شد، بیشتر به جنبه‌های آموزشی و پژوهشی زندگی استادان علوم پزشکی نظر دارد.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» به دبیری محمد کیاسالار، یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید