Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از مستند «آخرین پرواز»

مستند «آخرین پرواز» که روایتگر زندگی امیر سرلشکر محمد رضا صلواتی است در مراسم تجلیل از خلبانان آزاده ارتش جمهوری اسلامی با حضور فرماندهان نیروی هایی ارتش و خانواده های آنها رونمایی می شود.

رونمایی از مستند «آخرین پرواز»

 

​به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، این مستند زندگی و فعالیت های امیر صلواتی را پیش از انقلاب و بعد از آن به تصویر می کشد و راوی مجاهدت ها و رشادت های وی و همرزمانش در دوران دفاع مقدس است. امیر صلواتی که از روز اول آغاز دفاع مقدس در عملیات های پی در پی و غرور آفرین نیروی هوایی در خاک عراق حضور داشت روز سوم مهر 59 به اسارت نیروهای بعثی افتاد.

وی ماجرای اسارت خود را اینگونه تعریف می کند: در این روز در حالی که با هواپیمای «اف‌ـ‌4» برفراز یکی از پایگاه‌های شکاری عراق در حال پرواز بودم، توسط چند موشک «سام6» عراقی‌ها مورد اصابت قرار گرفتم و از بالای سر هم یک فروند «میگ23» به جنگنده‌ام حمله کرد که نهایتاً با شلیک بمب‌های جنگنده‌ام به سمت هدف و اطمینان از اصابت آنها، با صندلی پرش، هواپیما را ترک کردم. 

بخشی از این مستند نیز به دوران اسارت امیر صلواتی می پردازد که در آنجا وی با یکی از دوستان عراقی اش به عنوان فرمانده عراقی روبرو می شود و واکنش عجیبی از او می بیند و این واکنش از نقاط عطف مستند محسوب می شود.

روز شنبه 27 مرداد از ساعت 17 تا 20 در مراسم تجلیل از خلبانان آزاده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از این مستند با حضور فرماندهان نیروی هوایی ارتش و امیر سرلشکر صلواتی، امیر سرلشکر خسرو غفاری، امیر سرلشکر محمد علی اعظمی و همسران شهیدان ذوالفقاری و اقبالی رونمایی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید