Iranian Agriculture News Agency

«صداثر صدهنرمند» و فروش 580 میلیون تومانی 96 نقاشی و مجسمه

سومین جمعه بیست و ششمین «صداثر صدهنرمند» در حالی از راه می رسد که این رویداد تابستانه به پرفروش ترین دوره خود در تمام این سالها بدل شده است.

«صداثر صدهنرمند»  و فروش 580 میلیون تومانی 96 نقاشی و مجسمه

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مراسم،فروش 580 میلیون تومانی 96 نقاشی و مجسمه در این روزهای دشوار اقتصادی یک خبر خوش برای بازار هنر ایران است؛ نکته جالب توجه این است که جوانان و هنرمندان شهرستانی سهم به سزایی در این فروش دارند.

در حالی که رکورد گرانترین آثار فروخته شده در اختیار نام های معتبری مانند پیلارام، ملکونیان،مافی، لاشایی... است‌؛ اما از منظر تعداد آثار فروخته شده، هنرمندان نسل میانی و به خصوص جوان ها در صدرند: آرمان یعقوب پور با فروش هفت اثر پیشتاز است، شمس الدین غازی هنرمند شیرازی و مرتضی دره باغی هر یک با فروش پنج کار، منیر قنبری هنرمند اصفهانی، فاطمه ماندگار و مینا نراقی هر یک سه کار، سید محمد احصایی، رضا مافی، فریده لاشایی، پارسا پاینده از اصفهان، رضا پور زرین از مشهد، ندا معین افشاری و فرشته وفایی هر یک با فروش دو اثر در رتبه های بعدی اند. 

در صداثر صدهنرمند بیست و ششم فروش مجسمه هم با اقبال شایان توجه روبروست: از محمد حسین مظفری هنرمند بوشهری سه اثر، امیر حصاری دو اثر، کیوان بیرانوند هنرمند خرم آبادی دو کار، رضا قره باغی و شمس الدین غازی هر یک، یک اثر فروخته شده است. 

با گذشت 10 روز از افتتاحیه این نمایشگاه تعداد زیادی از آثار اولیه به فروش رفته و آثار جدیدی از هنرمندان جایگزین آنها شده است. بنابراین گالری گلستان این روزها با چهره جدیدی از این اتفاق فرهنگی-اقتصادی، میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

با گشتی در گالری و تماشای دیوارهای پوشیده از تابلوهای کوچک و بزرگ، آثار بسیار متنوعی به چشم می‌آید که می‌توانند سلایق مختلف را به خود جلب کنند. 

طبیعت و گل، سوژه بیشتر آثار است و به نظر می‌رسد در هجوم مدرنیته و زندگی شهری، هنرمندان به دنبال روزنه‌ای برای ارتباط با دنیای واقعی و دست نخورده طبیعی هستند. 

هر کدام از هنرمندان با دیدگاهی متفاوت به طبیعت پرداخته‌اند و در میان این دسته از آثار، از کار واقع‌گرا تا آثار شخصی و ساده به چشم می‌آید. نام‌های بزرگی هم در این میان دیده می‌شود: کیخسرو خروش منظره‌ای از روستا را نقاشی کرده، از فریده لاشایی تابلویی با گل‌های بنفش در میان برگ‌های سبز به نمایش درآمده که تنها با لکه‌هایی از رنگ شکل گرفته و آرمان یعقوب‌پور مثل همیشه طبیعتی ساده و دلنشین را نقاشی کرده است. 

نقاشی آبرنگ هم یکی از بخش‌های مورد توجه هنرمندان این نمایشگاه است. بسیاری از نقاشان سوژه‌هایی معمول را برای کار خود انتخاب کرده‌اند و همانطور که اغلب دیده می‌شود، گل‌ها و مناظر طبیعی را با لطافت آبرنگ به تصویر کشیده‌اند. اما تعداد دیگری از هنرمندان آبرنگ را برای تصویر کردن موضوعاتی متفاوت به کار برده‌اند. مانند امیر حصاری که فضای داخلی یک اتاق را با لوازم آن به تصویر کشیده است و... 

مجسمه‌ها بخش جذاب دیگری هستند که جلب توجه می‌کنند: حسن حاضر مشار اسب‌های پاپیه ماشه را ارائه کرده است و پرنده‌های کاغذی امیر حصاری با تکنیک جالب توجه خود در گوشه و کنار گالری دیده می‌شوند. از ایرج زند مجسمه کوچکی به نمایش درآمده که بار دیگر آدمی رها در باد را تجسم می‌کند و رضا قره‌باغی در مجسمه‌هایش آدم‌هایی چند تکه شده را نمایش داده است.

جدا از آثار هنرمندان جوان، مانند همیشه بخشی از نمایشگاه صد اثر، صد هنرمند به آثار اساتید هنر اختصاص دارد. نقاشی خط محمد احصایی از معدود آثار نسبتا بزرگ نمایشگاه است و از ابراهیم حقیقی اثری کالیگرافی به نمایش است. تابلوی بهرام دبیری ماهی‌های شناور در حوض را نمایش می‌دهد و از حجت شکیبا تابلویی دیده می‌شود که یکی از همان زنان بیرون آمده از  کاشی‌های های سنتی را یادآوری می کند.

اما بهمن محصص از جذاب‌ترین نام‌های نمایشگاه است که گرانترین اثر نمایشگاه متعلق به اوست. سه سیب که بر روی زمینه سبز یشمی قرار گرفته‌اند 85 میلیون تومان قیمت دارند و طراحی جغد سیاه و  سفید محصص نیز 55 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. 

قطعه چلیپا اثر غلامحسین امیرخانی از معدود آثار هنرسنتی ایران است که در این نمایشگاه حضور دارد و از هوشنگ پزشک‌نیا پرتره مردی سفیدمو به نمایش درآمده است.

بیست و ششمین صد اثر صد هنرمند، با ارائه آثار 182 هنرمند عصر جمعه دوازدهم مرداد افتتاح و تا سی‌ام مرداد هر روز (غیر از پنجشنبه)  از ساعت چهار تا هشت بعدازظهر در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 دایر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید