Iranian Agriculture News Agency

جایزه‌ جشنواره سلامت برای بهترین فیلم با موضوع اوتیسم

در جلسه ای که در دفتر موسسه آوای هنر سلامت برگزار شد، محمد کیاسالار ، دبیر جشنواره فیلم سلامت و محمدعلی حجازی ، مدیر اجرایی جشنواره فیلم سلامت با سعیده غفاری ، مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران به گفت‌وگو نشستند.

جایزه‌ جشنواره سلامت برای بهترین فیلم با موضوع اوتیسم

​به گزارش ایانا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، در این دیدار، دکتر کیاسالار با بیان اینکه در دو دوره گذشته، ارتباط خوبی بین جشنواره فیلم سلامت و انجمن اوتیسم وجود داشته، گفت: در اولین دوره، جایزه‌ای از سوی انجمن اوتیسم به فیلم «مادر پاییزی» که به بیماری اوتیسم می‌پرداخت، تعلق گرفت و در دومین دوره نیز در یکی از همگردی‌ها با فیلمسازان حاضر در جشنواره در انجمن اوتیسم حضور پیدا کردیم تا سینماگران از نزدیک با مسایل این بیماران و خانواده‌هایشان آشنا شوند و با توضیحات پزشکان بتوانند ناگفته‌های این بیماری را بشوند. خوشبختانه این همگردی و سایر همگردی‌هایی که در دو سال گذشته داشتیم، منجر به ساخت فیلم‌هایی شده که برخی از آنها به جشنواره امسال رسیده‌اند.

سعیده غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم نیز با قدردانی از عملکرد جشنواره فیلم سلامت یادآور شد که خوشبختانه توجه خوبی به موضوع اوتیسم در این دو دوره صورت گرفته و این موضوع به انجمن انگیزه می‌دهد تا در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد سومین دوره جشنواره فیلم سلامت، جایزه‌ای برای بهترین فیلم با موضوع اوتیسم در نظر بگیرد.

وی همچنین به دبیر جشنواره پیشنهاد کرد از بچه‌های اوتیستیک به دلیل تمرکز فوق‌العاده‌ای که در انجام کارهای تکرارشونده دارند، در کارهای اجرایی جشنواره به منظور افزایش مهارت‌های اجتماعی آنها استفاده شود.

غفاری همچنین گفت برخی از این بچه‌ها استعداد بالایی در زمینه سرودخوانی، نوازندگی و نقاشی دارند و شاید جشنواره بتواند از این استعداد بچه‌های انجمن نیز در ایام اجرای جشنواره کمک بگیرد؛ مخصوصا با توجه به اینکه در حاشیه جشنواره امسال قرار است از نقاشی کودکان بیمار نیز رونمایی شود.

انجمن اوتیسم علاوه بر اختصاص جایزه به فیلم برگزیده در حوزه اوتیسم، در زمینه همکاری با جشنواره برای جلسه همگردی نیز اعلام آمادگی کرد.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از تاریخ ۱ تا ۵شهریور ۹۷ به دبیری محمد کیاسالار برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید