Iranian Agriculture News Agency

فراخوان مقاله سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی

فراخوان مقاله سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی
 

سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «قدس؛ محور وحدت امت» در  تاریخ 3 الی5 آذر ماه 1397( 16 الی 18 ربیع الاول 1440 هجری قمری /24 الی 26 نوامبر 2018 میلادی) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

 موضوع کنفرانس به روشنی نشان می‌دهد که مسأله اصلی و مهمی که باید مورد اهتمام ما قرار گیرد، چاره‌اندیشی برای چالش‌هایی است که فلسطین با آنها مواجهه گردیده و این امر مسؤولیت‌های سنگینی را بر عهده امت اسلامی قرار می‌دهد.
 شکی نیست که بزرگترین فاجعه‌ای که جهان اسلام از آن رنج می‌برد، اشغال فلسطین به دست گروهی جنایتکار نژادپرست و خون‌ریز است و این اشغال عامل اصلی بحران‌ها، درگیری‌ها، تفرقه و عقب‌افتادگی در زمینه توسعه و پیشرفت و همچنین موجب آوارگی، کشتار و تخریب منازل فلسطینیان است.
 در این ایام، چنین موضوع خطیر و سرنوشت‌سازی، دشوارترین مراحل خود را سپری می‌کند، زیرا ملت بزرگ فلسطین برای استمرار راهپیمایی‌های بازگشت به‌پا‌خاسته امت و انتفاضه‌های گذشته را ادامه می‌دهد و با صراحت اعلام می‌کند که از حق بازگشت به وطن اشغال شده هرگز عقب نخواهد نشست.
هیچ کس جز صهیونیست‌ها حق بازگشت را انکار نمی‌کنند، در تمام قطعنامه‌های بین‌المللی نیز تأکید شده که بازگشت، حق قانونی ملت فلسطین است و باید محقق شود.
 ملت فلسطین با تقدیم کاروان‌هایی از شهیدان و جانبازان، بر مطالبه حقوق خود اصرار می‌ورزد و استمرار این راه باشکوه، مستلزم آن است که همه آزادگان دوشادوش ملت فلسطین به‌پا خیزند و از راهپیمایی‌های آنان برای بازگشت حمایت کنند و جهان اسلام در این عرصه رسالت سنگین و با‌عظمتی بر عهده دارد.
 از سوی دیگر، تجاوزات آمریکایی - صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر خواست ملت فلسطین برای بازگشت و آزادی، از طریق ارائه طرح "معامله قرن" افزایش یافته است. معامله‌ای که اگر خدای ناکرده محقق شود - که البته هرگز محقق نخواهد شد - به خواری و ذلت کل منطقه و از دست رفتن سرزمین فلسطین و مصادره همه حقوق فلسطینیان و همچنین سلطه صهیونیست‌ها بر سرنوشت و مقدرات آنها خواهد انجامید.
 جهت آمادگی برای این معامله خائنانه، و اقدام انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی اجرا شد، با وجود اینکه کل کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان مخالفت گسترده‌ای با این مسأله ابراز کردند. اما آمریکای گستاخ، از تصمیم خود عقب ننشست و این اقدام شنیع را مرتکب شد. به دنبال این اقدام، کنیست رژیم صهیونیستی نیز قانونی تصویب کرد که به موجب آن حق تعیین سرنوشت فقط به یهودیان در فلسطین اعطا شده و این قانون با وقاحت تمام، نژادپرستی خود را کامل کرده است. این نژادپرستی در میان رژیم‌های نژادپرست گذشته که در زباله‌دان تاریخ انداخته شده‌اند، بی‌بدیل بوده است.
 ما ایمان داریم که سرنوشت این رژیم نژادپرست و سفاک همانند سرنوشت سیاه رژیم‌های غیر‌انسانی پیشین است و انقراض اسرائیل غاصب با فداکاری و شجاعت مردم فلسطین بالاخص در راهپیمایی‌های بازگشت و با حمایت‌های عملی، علمی ، فکری و سیاسی همه آزادگان جهان به حقانیت و عادلانه‌بودن آرمان مقاومت فلسطین میسر و محقق خواهد شد.
 طبیعی است که در چنین شرایطی توجه ویژه کنفرانس وحدت اسلامی پیش‌رو در تهران، به موضوع قدس و تجاوزات صهیونیست‌ها به نخستین قبله و سومین مکان مقدس مسلمانان و همچنین موضوع راهپیمایی‌های بازگشت باشد؛ به ویژه که این کنفرانس در پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، کشوری که طی چهار دهه از عمر بابرکت خود، هرآنچه در توان داشته را برای تکیه بر این مسأله عادلانه تقدیم کرده است و همچنان از گذشته تا حال به دلیل مواضع حمایتگرانه خود از مسأله فلسطین، مورد فشار و توطئه قرار دارد.  "وقل اعملو فسیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون"
ملاحظات:
1- از فرهیختگان گرامی جهت مشارکت در این کنفرانس ، ارائه و ارسال مقالات خود به نشانی پست الکترونیکی Bainalmelal@yahoo.com دعوت بعمل می‌آید.
2- مقالات بیش از  20 صفحه نباشد و به صورت word و چکیده مقالات به زبان‌های عربی یا فارسی یا انگلیسی یا فرانسوی ارسال شود.
3- برای اطلاع بیشتر شایسته است به فهرست محورهای کنفرانس که ضمیمه است، توجه کرده و مقالات خود را بر این اساس تنظیم کنند.
4- نشانی: تهران - خیابان آیت الله طالقانی - شماره 248 - مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
صندوق پستی: 6995-15875-دبیرخانه علمی کنفرانس - تلفکس: 88321618-021‌ - ‌88324541-021
محورها:

 

أ – اندیشه صهیونیسم، اندیشه تجاوز
ـ صهیونیسم ضد حقوق بشر
ـ غیر قانونی بودن نظام صهیونیسم بر مبنای حقوق بین‫الملل

 

ب – اهداف غرب از ایجاد نظام صهیونیستی
ـ تفرقه افکنی در امت و به حاشیه کشاندن آن
ـ ایجاد پایگاه شرارت استکبار در قلب جهان اسلام

 

ج – استراتژی غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی
ـ حمایت نظامی، مالی، ورسانه‫ای
ـ یهودی سازی قدس شریف وتجاوز به آثار اسلامی آن
ـ سازماندهی گروه‫های تکفیری و فتنه‫انگیزی در جهان اسلام
ـ توطئه آمریکا در انتقال سفارتخانه‫ها به قدس
 ـ دامن زدن به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی
ـ انتساب تهمت تروریست به جنبش‫های مقاومت
 
د – معامله قرن و پیامدهای خطرناک آن
ـ سلطه کامل بر قدس شریف و مسجد الاقصى
ـ گسترش دامنه شهرک سازی صهیونیستی
ـ آتش افروزی در میان گروه‫های فلسطینی
ـ مانع آفرینی در مسیر انتفاضه فلسطین
 
هـ - وحدت امت تنها راه در هم شکستن طرح استکبار
ـ حق بازگشت براساس حقوق بین الملل
ـ روز جهانی قدس و نقش آن در ایجاد وحدت و همبستگی اسلامی
ـ طرح همه پرسی از فلسطینیان برای تعیین سرنوشت فلسطین
ـ مسئولیت رسانه‫های جهان اسلام در بسیج امت
 
و – مقاومت، نماد وحدت امت
ـ جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در حمایت از مقاومت به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‫ای
«مد ظله العالی».
- مسأله فلسطین وانقلاب اسلامی ــ چهل سال حمایت پیاپی
ـ رسالت علماء و نخبگان و تشکلهای اجتماعی (جوانان ، بانوان و مراکز اسلامی) در قبال مقاومت.
ـ آموزه‫های قرآن کریم و سنت شریف نبوی، خاستگاه وحدت امت اسلامی.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید