Iranian Agriculture News Agency

زارعی در آیین گشایش «سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمى بچه‌هاى مسجد»:

هنرمندان بسیاری فعالیت هنری خود را از مسجد شروع کردند

آیین گشایش «سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمى بچه‌هاى مسجد» عصر روز گذشته با حضور هنرمندان و مدیران حوزه هنرى در گلزار شهداى این شهر برگزار شد.

هنرمندان بسیاری فعالیت هنری خود را از مسجد شروع کردند

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مراسم،کوروش زارعى مدیر مرکز هنرهاى نمایشى حوزه هنرى در آیین گشایش «سیزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد» گفت: حدود دو دهه از آخرین برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد پیش از دوازدهمین دوره آن که سال گذشته برگزار شد می‌گذرد. راه‌اندازی مجدد تئاتر بچه‌های مسجد شور و شعفی بی‌مانند به من می‌دهد. چرا که من نیز از همین جشنواره فعالیت‌های تئاتری و هنری خود را آغاز کردم.

زارعی افزود: جشنواره «تئاتر بچه‌هاى مسجد» فعالیت‌های دوباره خود را با نگرشی نو و ساختاری حساب‌شده‌تر از قبل آغاز و برای جریانسازی در تئاتر کلان کشور آماده شده است. «تئاتر بچه‌هاى مسجد» هنرمندان سرشناس و توانمندی را به جامعه تئاتر، تلویزیون و سینما معرفى کرده است. هنرمندانی از جمله حسین پارسایى، میلاد اکبر نژاد، حسین فدایى حسین و بسیاری از دیگر هنرمندان مطرح امروز تئاتر کشور فعالیت هنرى خود را از «تئاتر بچه‌هاى مسجد» آغاز کردند.

وى افزود: فرج الله سلحشور یک هنرمند مسجدی بود که فعالیت‌های هنری خود را از مساجد آغاز کرد. مرحوم سلحشور تا جایی پیش‌روی کرد که یکی از پر بیننده‌ترین سریال‌های جهان اسلام یعنی «حضرت یوسف» را ساخت. ایشان که در مسجد الجواد اولین گام‌های هنری خود را برداشت در نهایت به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل شد. سلحشور نمونه‌ای از یک هنرمند مسجدی است که نشان داده می‌شود در مسجد کار هنری کرد، در مسجد رشد یافت و به مدارج بالای هنری و شهرت رسید.

زارعی در همین راستا افزود: سید حسین فدایی‌حسین، کوروش سلیمانى و على سلیمانى داوران «سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمى بچه‌هاى مسجد» نیز فعالیت‌هاى هنرى خودشان را از مسجد آغاز کردند. هنرمندان بسیاری مسجد را آغازگر فعالیت‌های هنری خود می‌دانند و در ادامه پی‌گیر تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته هنری خود شدند. سپس به تلویزیون و سینما راه یافتند. امروزه شاهد حضور موفق و موثر این هنرمندان در سطوح مختلف اجرایی و مدیریتی در تئاتر کشور هستیم.

مدیر مرکز هنرهی نمایشی حوزه هنری در پایان گفت: آغاز دوباره «تئاتر بچه‌های مسجد» با ساختاری اصولی و اهدافی والا و بلند مدت به سوی رشد و توسعه تئاتر در سطح تمامی اقشار جامعه حرکت می‌کند.

على هوشمند رییس حوزه هنرى استان قزوین و دبیر اجرایى «سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمى بچه‌هاى مسجد» ضمن قدردانی از همه مدیرانی که در برگزاری این جشنواره همکاری داشته‌اند گفت: جشنواره سیزدهم تئاتر بچه‌های مسجد با حضور ١٢ گروه از ١١ استان در قزوین که شهر شهید بابایی، شهید ابوترابى، شهید لشکرى، شهدای مدافع حرم برگزار مى‌شود.

هوشمند ادامه داد: قزوین سال پر رونق فرهنگی هنری را پشت سر می‌گذارد. چرا که علاوه بر برگزارى «جشنواره سراسری تئاتر بچه‌هاى مسجد»، بزودى گنگره ٣000 شهید استان قزوین برگزار مى‌شود.

دبیر اجرایى «سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمى بچه¬هاى مسجد» ادامه داد: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های تئاتر کشور است. این جشنواره دارای عظمتی معنوی است. همین عظمت موجب شد تا ما تصمیم به برگزاری آیین گشایش این جشنواره در گلزار شهدای قزوین را بگیریم.

هوشمند در پایان سخنان خود روز خبرنگار را به همه اهالی رسانه شادباش گفت و ادامه داد: آیین گشایش «سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» همزمان با روز خبرنگار و سالگرد شهید بابایى برگزار شد. این روز را به خبرنگاران تبریک و به خانواده شهید بابایى تبریک و تسلیت مى‌گویم.

این مراسم با اهدا گل و عطرآگین کردن مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس قزوین و شهدای مدافع حرم این استان با حضور هنرمندان و مدیران برگزاری جشنواره پایان یافت.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ۱۶ تا ۱۹ مردادماه در قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید