Iranian Agriculture News Agency

مستند «سارا» به جشنوارهDMZ DOCS کره‌جنوبی راه یافت

مستند «سارا» به جشنوارهDMZ DOCS کره‌جنوبی راه یافت

 

فیلم مستند بلند «سارا» به کارگردانی «هادی شریعتی» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، به بخش مسابقه جشنواره DMZ Docs کره‌جنوبی راه یافت.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند DMZ از ۲۲ تا ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ در شهرهای پاژو و گویانگ کشور کره‌جنوبی برگزار می‌شود و فیلم مستند «سارا» ساخته‌ی «هادی شریعتی» در بخش مسابقه فیلم‌های آسیایی جشنواره روی پرده می‌رود.

در این دوره‌ی جشنواره، ١٢٧ فیلم مستند از ٨٠ کشور دنیا به نمایش درمی‌آیند.

جشنواره DMZ Docs از مهمترین رویدادهای فیلم مستند در کره‌جنوبی است که طی سال‌های اخیر با حمایت فیلمسازان آسیایی و بین‌المللی به اتفاق مهمی در سطح آسیا بدل شده است. هر سال در بخش پیچینگ و جذب سرمایه این جشنواره، حدود دویست و پنجاه هزار دلار برای تحقیق و تولید آثار مستند، به فیلمسازان سراسر جهان پرداخت می‌شود.

مستند «سارا» در این دوره‌ی جشنواره DMZ Docs با ۷ فیلم مستند از کشورهای فیلیپین، کره‌جنوبی، ژاپن، چین، هند، ویتنام و هنگ‌کنگ برای جایزه ده هزار دلاری بخش فیلم‌های آسیایی به رقابت می‌پردازد.

در خلاصه موضوع مستند «سارا» آمده است: فیلمساز در روز تولد فرزندش، از صحبت‌های پزشک متوجه نابینایی‌ دخترش می‌شود، اما او و همسرش کم‌کم متوجه می‌شوند که چشم راست او بینایی مختصری دارد. آنها به واقعیت نگاه می‌کنند و شروع به ضبط زندگی او می‌کنند. یک روز سارا تلاش می‌کند کبوتر را از قفس آزاد کند. روز دیگر او به آرامی پیاده می‌رود. در اینجا زندگی او در زمان‌های مختلف نقاشی شده است...

این فیلم توسط فرشاد فداییان تدوین شده است و دیگر عوامل ساخت آن عبارتند از: تصویر: هادی شریعتی، حمیده شریعتی و محمد مجلل، صدابردار: محمدجواد یمقی، صداگذار: حسین قورچیان، آهنگساز: علیرضا چولایی، عکاس: محسن ساربانی، مدیر تولید: ابوذر کبیری، طراحی پوستر: فراز فداییان

مستند «سارا» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید