Iranian Agriculture News Agency

آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان مرمت می شود

آثار هنری موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بر اساس تفاهم نامه همکاری بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان، مرمت می شود.

آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان مرمت می شود

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد جواد فدایی؛ سرپرست استانداری کرمان برای تعامل بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر و مرمت و بهره برداری از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، تفاهم نامه امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تهیه و پیشنهاد مرمتی آثار این موزه را به همراه گروه کارشناسان هنری و مرمتی به استانداری کرمان معرفی می کند و با کمک های نقدی استانداری کرمان، آثار موزه هنرهای معاصر کرمان مرمت می شود.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه به منظور تقویت گردشگری هنری کرمان، مقرر شد استانداری کرمان بناهای مورد نظر را به معاونت هنری معرفی کند و معاونت امور هنری پیشنهاد سناریوی مفهومی برای ایجاد خانه موزه های هنرمندان بزرگ و معاصر کرمان را ارایه کند.

نشست های تخصصی با حضور استادان طراز اول هنر ایران درباره "اعتلای هنر معاصر کرمان" و "فرصت های گردشگری هنری"  این استان از موارد تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان است.

پس از بازدید معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در 14 اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت خردادماه امسال با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را تهیه کردند. بر اساس گزارش متخصصان و کارشناسان در این طرح یک هزار و پنجاه (۱۰۵۰) اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بررسی شده است که ۶۴۶ اثر از سهراب سپهری، ۱۷۳ اثر از علی اکبر صنعتی، ۱۵۱ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱ اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص است، بررسی شد. بر اساس این بررسی کارشناسی ۳۱۵ اثرِ موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت قرار دارند که پس از تامین اعتبار لازم، مرمت آثار انجام خواهد شد.

با امضای تفاهم نامه میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و استانداری کرمان، مرمت آثار موزه هنرهای صنعتی کرمان اجرایی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید