Iranian Agriculture News Agency

«برگ جان» در چین جایزه گرفت

«برگ جان» در چین جایزه گرفت

فیلم سینمایی «برگ جان» به کارگردانی ابراهیم مختاری جایزه بهترین فیلم هفته هنرهای تلویزیونی و فیلم‌های ترغیب کننده گردشگری آسیا در شهر «تای ژو» در کشور چین را از آن خود کرد. 

فیلم سینمایی «برگ جان» Leaf of Life به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم مختاری، با حضور این فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران و با پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، روز دوشنبه 8 مرداد ماه جاری (30  جولای 2018) در هفته هنرهای تلویزیونی و فیلم‌های ترغیب کننده گردشگری آسیا 2018 Asia Tourism-Induced Film & TV Arts Week در شهر ساحلی «تای ژو» Taizhou در استان ژجیانگ شرقی در کشور چین به نمایش درآمد و از طرف انجمن هنرمندان تلویزیون کشور چین CTAA، جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی به ابراهیم مختاری کارگردان آن اهدا شد. 

هفته هنرهای تلویزیونی و فیلم‌های گردشگری آسیا توسط انجمن هنرمندان تلویزیون چین، اداره مطبوعات، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون کشور چین و با هدف توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع محلی و همچنین تبادل گردشگری و فرهنگی در صنایع فیلم و گردشگری در سراسر کشورهای آسیایی تأسیس شده است. 

این دوره با بیش از 1200 فیلم سینمایی و تلویزیونی و همچنین با حضور 400 میهمان از 23 کشور جهان از جمله؛ ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، ژاپن، چین، ارمنستان، گرجستان، استرالیا، مالزی، قزاقستان، فرانسه، هندوستان، سنگاپور، امارات، ازبکستان، ترکیه، تایلند، اسپانیا و ... و با برپایی انجمن‌ها، سمپوزیوم‌ها و نمایشگاه‌های مختلف گردشگری در روزهای (29 جولای تا 1 آگوست 2018) در شهر توریستی «تای ژو» در کشور چین برگزار شد. «تای ژو» یکی از بهترین نقاط فیلمبرداری در کشور چین است که در سال‌های اخیر، در این شهر، صدها اثر سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.

در فیلم سینمایی «برگ جان» که سعید پورصمیمی، مهدی احمدی و مریم مقدم در آن به ایفای نقش می‌پردازند؛ جایزه «اینالکو» INALCO؛ مؤسسه ملی زبان و ‌تمدن شرقی را از طرف هیئت داوران «چهره‌های سینمای معاصر آسیا» در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی «وزول» Vesoul در کشور فرانسه دریافت کرده است.   

تعدادی از عوامل فیلم سینمایی «برگ جان» عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: ابراهیم مختاری، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، تدوین: میثم مولایی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، صداگذاری و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: عبد نیک‌پو، منشی صحنه: سعیده دلیریان، عکاس: سمیه جعفری، تصویربردار پشت صحنه: سحر سلحشور، مشاور فیلمنامه: افسر نظری، محمد رضایی‌راد و مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید