Iranian Agriculture News Agency

منوچهر شاهسواری:

با اکران فیلم خارجی مخالف نیستم، به شرطی که بدانم پولش به جیب چه کسی می رود

 با اکران فیلم خارجی مخالف نیستم، به شرطی که بدانم پولش به جیب چه کسی می رود

منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما معتقد است اکران فیلم های خارجی در پردیس های سینمایی ایران به شرطی مطلوب است که به استقبال مخاطبان از سینمای ایران و فیلم های داخلی بیاندیشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

به گزارش ایانا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی موسسه رسانه های تصویری، منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما با اشاره به تصمیم شورای صنفی نمایش مبنی بر اکران فیلم های خارجی در پردیس های سینمایی عنوان کرد: من به موضوع اکران فیلم‌های خارجی از زاویه دیگری نگاه می کنم. اصل ماجرا این است که سینما اسبی سرکش است و بسیاری در طول این سال ها تلاش کرده اند که این اسب سرکش را از زیر پای مردم، فرهنگ و تاریخ بیرون بکشند. باید در نظر داشته باشیم که برخی این نگاه را به سینمای ایران دارند و آن را نمی خواهند و فکر می کنند سینمای ایران مانعی جدی بر سر راهشان است.

وی افزود: سینمای ایران با همه تنوع تولیداتش، هم از منظر سینمایی، هم به لحاظ زیبایی شناسی و تلاش برای جذب مخاطب، «سینمای ایران» است. باید به استقبال مخاطبان از سینمای ایران اندیشید. در کنار تاثیر اکران فیلم های خارجی بر سینمای ایران و دسترسی بینندگان به فیلم های خارجی، باید به تبعات حذف سینمای ایران جدی تر اندیشید.

این تهیه کننده همچنین خاطر نشان کرد: صحبت های های آقایان سجادی، سرتیپی و سعیدی پور از لحاظ آمار، درباره اکران فیلم های خارجی، اطلاعات و دیدگاه ها درست است اما بنده تلاش کردم پرده دیگری از این مسئله را نشان بدهم. من با اکران فیلم های خارجی مخالف نیستم، بلکه موافق هستم. به شرطی که بدانم پولش به جیب چه کسی می رود.

وی در پایان عنوان کرد: اگر قرار است پول اکران فیلم های خارجی به جیب کمپانی های خارجی برود و آن ها سالن های ما را بخرند و نگذارند تولید کنیم، از نظر بنده، این سالن ها متعلق به سرزمین ماست و بنده از آن دفاع می کنم. اگر این گردش مالی در محاسباتی درست، در نظام ارتقای تولید، آموزش و ساخت سینمای ایران بیاید، تازه امکان می یابیم در این باره گفتگو کنیم.

یادآور می شود؛ بنا بر اعلام مدیر اکران فیلم‌های خارجی، با نظر سازمان سینمایی و به منظور بهره‌مندی مردم از امکان تماشای آثار روز و مناسب سینمای جهان، سه سالن سینمای پردیس باغ کتاب، پردیس مگامال و پردیس کورش به اکران فیلم‌های خارجی اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید