Iranian Agriculture News Agency

مژده لواسانی:

از این مجریهایی نیستم که یک ربع قبل شروع می رسند!

از این مجریهایی نیستم که یک ربع قبل شروع می رسند!

برنامه «کاملا دخترونه»، دخترانه ای واقعی از سبک زندگی، بایدها و نبایدها، خواسته ها و ناخواسته های دختران از این پس، شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 روی آنتن شبکه سه می رود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سیما،این برنامه 45 دقیقه ای آنتن، کاملا در اختیار دختران است تا رازهای موفقیت هم جنس هایشان را بدانند. خبرهای دخترانه را بشنوند و با کارهای مورد علاقه هر دختری از سفره آرایی و آشپزی تا خیاطی و چیدمان منزل بیشتر آشنا شوند. این برنامه دختران را به بیرون از خانه ها می برد و با دنیای تحصیل و دانش، کار و ورزش آشنا می کند. «کاملا دخترونه» به دخترها یاد می دهد تا چطور از بن بست ها عبور کنند و قله ها را فتح کنند.

به بهانه پخش اولین قسمت برنامه مژده لواسانی مجری «کاملا دخترونه» در گپ و گفت با روابط عمومی سیما از آن می گوید.

در ابتدا لواسانی به دلایل انتخاب نام برنامه اشاره کرده و می گوید: برنامه فرصتی 45 دقیقه ای برای دختران است تا علیرغم فشارها و سختی ها به خود بیندیشند و به خودباوری برسند. تصور می کنم امروزه در زندگی دختران ما یک حلقه مفقوده وجود دارد و برنامه ما تلاش دارد تا با شنیدن صدای دختران این حلقه را بازسازی کند.

اینکه چرا «کاملا دخترانه» با خداحافظی شروع می شود سوالی بود که مجری برنامه در جواب آن گفت: صحبت های مجری بعد از تیتراژ  ابتدایی نمادی است از چیزهایی که باید از زندگی دختران دور شود. پس از همان ابتدا با هر چیز که دختران را از دخترانگی شان دور کرده خداحافظی و به دختران سلامی دوباره می کنیم.

 وی با اشاره به اجراهایش در برنامه های گفت و گو محور نظیر «کافه سوال»، «رو به راه» و «بهترین شکل ممکن» اضافه می کند: در این سال ها  مردم من را بیشتر در برنامه های گفت و گو محور شبانگاهی بعد از خبر20:30 دیده اند، نظر آقای علی زاهدی به عنوان تهیه کننده بود که نحوه اجرا متفاوت باشد. به طور کلی برنامه تلاش دارد از قالب های رسمی عبور کرده و با فضایی شاد و متنوع سبک زندگی درست را به دختران یادآوری نماید.

لواسانی دکور برنامه را  نشانه ای از این ساختارشکنی ها دانسته و می گوید: در دکور قلم مویی را می بینید که صفحه شهری خاکستری را رنگ آمیزی کرده است. باور داریم  نگاه دخترانه شادی، طراوت و سرزندگی به زندگی تزریق می کند. صورتی، رنگی دلخواه دخترانه است و پیمان قانع طراح دکور به زیبایی این نشانه را به برنامه آورده است.

این مجری تلویزیون در خصوص اینکه انتخاب مهمانان برنامه به چه نحوی است، پاسخ داد: ما اتاق فکری داریم که در آن شرکت می کنم. در طول زندگیم برنامه ای را اجرا نکردم که به آن تعلق خاطر نداشته باشم و صرفا اجرا را به عهده بگیرم. سال ها در رادیو سردبیر بودم و این خاصیت برنامه ریزی و اجرا همیشه همراه من بوده است. هیچ وقت این طور نبوده که یک ربع قبل از برنامه برسم و بگویم موضوع برنامه چیست؟ یا مهمان ها چه کسانی هستند؟ در تمام جلسات و اتاق فکرها شرکت می کنم.

مجری برنامه تاکید می کند: دعوت از میهمانان برنامه نیز به بر عهده همین تیم است. در هر حوزه افرادی با اقدامات ساختارشکنانه دعوت می شوند. مثلا اگر بنا باشد در ورزش سراغ دختران موفق برویم باید ویژگی های شاخصی داشته باشند و وجهه ی دخترانه زندگی خود را نشان دهند. ما در حوزه های فرهنگی، علمی و هنری و دیگر بخش ها مهمانانی داریم و غیر از این ممکن است سوژه ما دخترانی خاص باشند که بخواهیم به آن بپردازیم و خودمان را محدود نمی کنیم. به عنوان مثال، باید به قصه دختران شین آباد پرداخته شود.

لواسانی با قرائت این شعر «خواستن ها همه موقوف توانستن بود» از قیصر امین پور ادامه می دهد: تلاش می کنیم تا به برنامه ای ایده آل برای دختران برسیم. برنامه ای در جهت طرح مطالبات این قشر بزرگ در جامعه، کاری که بیننده احساس کند زبان خودش است. اینکه چقدر موفق باشیم با خداست اما دلمان می خواهد با «کاملا دخترونه» نماینده این قشر در تلویزیون باشیم.

لواسانی در پاسخ به این سوال که آیا پخش صبحگاهی زمانبندی مناسبی است؟ تاکید می کند: اصولا برنامه های موفق مخاطب خود را پیدا می کنند؛ اگر چه برنامه های عصرگاهی مخاطب بیشتری دارند ولی تصور می کنم «کاملا دخترانه» ظرفیت دارد تا ساعت 11 صبح را در تلویزیون پربیننده کند. بنابراین  به چشم فرصت نیز به آن نگاه می کنیم.

مجری برنامه «کاملا دخترونه» در خاتمه خاطرنشان کرد: هر روز آخر برنامه می گویم؛ «دختران نیمی از دنیا هستند و نیم دیگر را می سازند. اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، این دختران و زنان هستند که آن را می سازند». به این جمله ایمان دارم.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید