Iranian Agriculture News Agency

با حضور منتقدان ایرانی

هفته سوم آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» آغاز می شود

هفته سوم آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» آغاز می شود

 

هفته سوم از دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» در مدرسه ملی سینمای ایران با حضور منتقدانی چون روبرت صافاریان، هوشنگ گلمکانی و جواد طوسی با سرفصل آموزشی «آسیب شناسی جریان نقد در سینمای ایران»، از چهارشنبه 10 مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینما، دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» با حضور جاناتان روزنبام منتقد سرشناس در عرصه بین الملل آغاز شد، در هفته دوم با دکتر امیرعلی نجومیان ادامه پیدا کرد و قرار است در هفته سوم از این رویداد فرهنگی که از تاریخ 10 تا 12 مرداد ماه برپا می شود؛ روبرت صافاریان، هوشنگ گلمکانی و جواد طوسی سرفصل آموزشی «آسیب شناسی جریان نقد در سینمای ایران» را تدریس کنند.

امیرعلی نجومیان نویسنده، نظریه‌پرداز و مترجم درباره مباحث متفاوتی مانند ایدئولوژی در سینما، تفاوت بین نظریه‌پردازی و روایت‌پردازی، نقد مخاطب محور، نظریه پردازی هنر، نقش توانش هنری در خوانش هنری و... صحبت کرد. این پژوهش‌گر در بخشی از حضور خود در این کارگاه‌ها با اشاره به مقوله نظریه گفت: «هیچ نظریه‌ای این قدرت را ندارد که تمام آنچه که در دنیا اتفاق افتاده را توضیح دهد؛ چراکه نظریه‌ها نسبی و گذرا هستند و به مرور نظریه‌های جدید می‌آیند بنابراین هیچ نظریه‌ای ارزش ندارد که فردی بخواهد عضو دائمی یک نظریه شود و به آن ایمان آورد. نظریه‌ها ساخته دست انسان هستند و انسان براساس یافته‌های خود و تجربیاتی که کسب می‌کند، نظمی به عالم می‌دهد بنابراین نظریه هنر و نظریه فیلم در هر دوره‌ای، پرسش‌هایی هستند که در حیطه نظریه مطرح می‌شوند و بسته به زیست انسان‌ها می‌توانند تغییر کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید