Iranian Agriculture News Agency

در مراسم اکران «شیواتیر» مطرح شد:

فاصله بین اسطوره ها و مردم عادی ایران زمین زیاد نیست

فاصله بین اسطوره ها و مردم عادی ایران زمین زیاد نیست

فیلم نیمه بلند «شیواتیر» با حضور چهره‌های فرهنگی و سینمایی در اکران مردمی به نمایش درآمد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی فیلم شیواتیر، این چکامه خوانی به زبان سینما که توسط هیلا صدیقی با بودجه شخصی بر اساس منظومه «آرش کمانگیر» سیاوش کسرایی ساخته شده برای اولین بار در سینما پردیس چارسو به اکران عمومی رسید.

اکران خصوصی این فیلم هفته گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد و مراسم اکران عمومی آن با حضور مانلی کسرایی فرزند سیاوش کسرایی، ایرج نوذری ،همسر زنده یاد منوچهر نوذری ،اصحاب رسانه و چهره های فرهنگی و ادبی در سینما پردیس چارسو برگزار شد.

هیلا صدیقی نویسنده و کارگردان شیواتیر در ارتباط با اولین تجربه سینمایی اش گفت: اینکه چهره های حرفه ای سینما همچون کیوان معتمدی و محمد مهدی گورنگی در کنار ما بودند باعث شد ما بهتر و درست تر مسیر خود را طی کنیم.

او در توضیح این فیلم خاطرنشان کرد:شعر آرش کمانگیر سیاوش کسرایی سه راوی دارد؛ راوی اول شاعر، راوی دوم عمو نوروز و راوی سوم آرش است. نقش هر دو راوی آرش و عمو نوروز را یک بازیگر، ایمان ارجمندی ایفا کرده که عمد ما در این اتفاق این بود که نشان دهیم فاصله بین اسطوره ها و مردم عادی ایران زمین زیاد نیست.

ایمان ارجمندی نیز در تصریح این موضوع و چرایی پذیرش نقش آرش کمانگیر گفت: آرش؛ دقیقا همان کاری را کرد که هر ایرانی دیگری در جایی که لازم باشد انجام می دهد، هر ایرانی به وقتش از جان خود برای آبادانی ایران می گذرد.

معتمدی درباره ادامه فعالیتش با صدیقی گفت: با پشتیبانی شما راه را ادامه می دهیم و کارهای بهتری خواهیم کرد.

محمد مهدی گورنگی آهنگساز این کار در ارتباط با فیلم شیواتیر گفت: شخصیت آرش یک نوع بزرگی دارد که مثل شخصیت خود خانم صدیقی است؛ امیدوار هستم همه با این فیلم ارتباط برقرار کنند. امیدوارم ایشان به کارگردانی و نویسندگی شان ادامه دهند که پتانسیل بالایی دارد.

او همچنین گفت:برای من با این فیلم یک مثلث آزادگی از آرش کمانگیر، سیاوش کسرایی و هیلا صدیقی تداعی شد.

هیلا صدیقی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید