Iranian Agriculture News Agency

پخش رایگان برنامه‌های مقابله با آلودگی و تخریب خاک، تکلیف جدید صدا وسیما

پخش رایگان برنامه‌های مقابله با آلودگی و تخریب خاک، تکلیف جدید صدا وسیما

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای صداوسیما را مکلف کردند برنامه های تولید شده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در خصوص مقابله با آلودگی و تخریب خاک را به صورت رایگان منتشر و پخش کند.

به گزارش ایانا به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک ماده 23 این ماده را به تصویب رساندند که براساس آن مامورانی که از طرف سازمان محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی مامور کشف و تعقیب جرائم موضوع این قانون هستند در حدود وظایف محوله، ضابط دادگستری محسوب می‌شوند، طبق تبصره این ماده حکم این ماده نافی وظایف و اختیارات سایر ضابطان دادگستری نیست.

نمایندگان با تصویب ماده 24 این لایحه نیز سازمان صداوسیما و سایر رسانه‌های دولتی را مکلف کردند برنامه‌های تولید شده در زمینه‌ آموزش از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آگاهی و مقابله با آلودگی و تخریب خاک را در قالب‌های گوناگون رسانه‌ای از جمله برنامه‌های تلویزیونی به صورت رایگان منتشر و پخش کنند. در ماده 25 این لایحه مصوب شد درآمدهای حاصل از وصول جریمه‌ها و خسارات به تفکیک بخش‌های آلودگی و تخریب خاک طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص می‌شود به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

همچنین ماده 26 این لایحه در خصوص آیین‌نامه تدوین شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید