Iranian Agriculture News Agency

گزارش هفتگی ایانا از فروش فیلم ها در سینمای ایران

«هزارپا» وحشتناک میلیاردی می فروشد!

«هزارپا» وحشتناک میلیاردی می فروشد!

ایانا-گروه فرهنگ و هنر: روند صعودی فروش فیلم «هزارپا» چنان قابل توجه است که به نظر می رسد پتانسیل آنرا داشته باشد تا در پایان اکران عنوان پربیننده ترین فیلم سال را از آن خود کند.

فیلم در عین رکوردشکنی هایی که به ادعای پخش کننده اش ثبت کرده، از جمله شکستن رکورد یک میلیارد تومان فروش در یک روز و... ، تا امروز که دو هفته اکران در 118 سینما داشته، از مرز هفت میلیارد گذشته است.

سال گذشته هنرنمایی رضا عطاران بازیگر این فیلم در «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» صدرنشین گیشه سال گذشته، با وجود آنکه به 21 میلیارد فروش دست یافت، اما در ابتدای راه تا این حد خوش شانس نبود. حال آنکه ساخته سامان مقدم در مقایسه با فیلم ابوالحسن داودی کیفیت به نسبت بهتری داشت. «هزارپا» اما بیشتر سوار بر موج فروش کمدی ها شده و با تکیه بر زوج عطاران و جواد عزتی در نبود رقیبی قابل اعتنا، خوب می فروشد.

تنها رقیب جدی این فیلم، «تگزاس» مسعود اطیابی است که از حد قانونی اکران خود هم پا را فراتر نهاده. این کمدی عامه پسند پس از 13 هفته همچنان بیش از 90 سینما در اختیار دارد و بزودی رقم فروش آن به 13 میلیارد تومان می رسد.

«دشمن زن» دیگر کمدی عامه پسند این روزها حالا با متوسط فروش هفتگی 300 میلیون تومان، گیشه خود را به دو میلیارد رسانده است. شاید با سر و صدایی که روز گذشته حسین فرحبخش تهیه کننده این فیلم در مقابل ساختمان فرهنگی هنری شهرداری به راه انداخت، این سازمان تجدید نظر کند و سینماهایش را در اختیار این فیلم قرار دهد تا اندکی رقم فروشش بالاتر رود. این فیلم 5 هفته از اکرانش می گذرد.

دارکوب (بهروز شعیبی) بعد از سه هفته هنوز نتوانسته به مرز یک میلیارد برسد و بعید است بتواند بیشتر از یکی دو هفته روی پرده دوام بیاورد.

«به وقت خماری» (محمدحسین لطیفی) هم اوضاع خوبی ندارد و بعد از سه هفته در 90 سینما فقط 630 میلیون تومان فروخته است.

«خاله قورباغه» (افشین هاشمی) هم وضع بهتری از این فیلم ندارد و به زحمت بعد از سه هفته 600 میلیون تومان فروخته است.

«دلم می خواد» (بهمن فرمان آرا) نیز آرام آرام در حال از دست دادن سینماهایش است و بعد از پنج هفته در 40 سینما، یک میلیارد و 200 میلیون تومان فروخته است.

«مرداد» (بهمن کامیار) نیز با گذشت سه هفته تنها 50 میلیون تومان فروخته است و بزودی باید از گیشه وداعی زودهنگام داشته باشد.

«در وجه حامل»، دیگر ساخته بهمن کامیار نیز شکست سختی خورده و تنها 143 میلیون تومان در پنج هفته فروخته است. این فیلم بزودی از پرده کنار می رود.

همچنین از هفته آینده سوم مرداد اکران فیلم‌های «کاتریوشا» به کارگردانی علی عطشانی و «من دیوانه نیستم» ساخته علیرضا امینی در سرگروه ایران آغاز می شود.

«دم سرخ‌ها» ساخته آرش معیریان نیز از تاریخ ۱۷مردادماه در گروه سینمایی «ماندانا» اکران می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید