Iranian Agriculture News Agency

جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در گلستان

جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در گلستان
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برپایی جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های متعدد و متنوع موسیقی فولکلور و نواحی در گلستان؛ این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مرداد ماه امسال برگزار می شود.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت افزود: این جشنواره با محوریت ارادت مردم شریف قوم ترکمن به اهل بیت و به ویژه امام رضا (ع) است و در ۳ شهر استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره ، خاطر نشان کرد: اجرای موسیقی برپایه اشعارترکمنی درباره اهل بیت، اجرای برنامه شعرخوانی و ارائه پژوهش بر مبنای ارادت ترکمن ها به خاندان عصمت و طهارت از جمله بخش های این رخداد فرهنگی، هنری  و ارزشی به شمار می آید.
کشمیری خاطر نشان کرد: جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در سه شهرستان ترکمن نشین استان گلستان برگزار می شود و امیدواریم نشاط حاصل از این برنامه ها بتواند شادی عمومی را در جامعه ایجاد نماید و گامی موثر در تداوم و  افزایش وحدت اقوام در استان بردارد.
وی اظهار داشت: نخستین روز این جشنواره مطابق با سوم مرداد ماه در شهرستان گمیشان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه شهرستان مراوه تپه را به عنوان میزبان در روز دوم جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: آخرین روز جشنواره در تاریخ ٥ مرداد ماه به میزبانی شهرستان گنبد کاووس خواهد بود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید