Iranian Agriculture News Agency

پخش «مهاجرین جنگ» شبکه مستند

پخش «مهاجرین جنگ» شبکه مستند

مستند «مهاجرین جنگ» به کارگردانی هوشنگ آزادی ور سینماگر، مستندساز، مترجم سینما و تئاتر و شاعر چهارشنبه 27 تیر ساعت  21 از قاب «گنجینه» شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، حنیف شهپرراد تهیه‌کننده «گنجینه» درباره پخش این مستند گفت:  این فیلم که بی‌شک از بهترین مستندهایی است که در این فصل از مجموعه «گنجینه» پخش می‌شود، لحظه‌های آغازین جنگ ایران و عراق را به عریانی تمام به تصویر کشیده و از متفاوت‌ترین آثاری است که در اوج جنگ ساخته‌شده‌اند.

وی افزود: در «مهاجرین جنگ» تصاویر هنرمندانه و اثرگذاری از مردمان بی خانمانی وجود دارد که از جنگ می‌گریزند.

این تهیه‌کننده گفت: هوشنگ آزادی‌ور که اردیبهشت امسال در تهران درگذشت هنرمندی چندوجهی بود که درزمینهٔ شعر، پژوهش، ترجمه کتاب و فیلم‌سازی فعالیت داشت و اکثر آثار مستندهایش حال و هوای مردم‌نگاری دارند؛ این هنرمند به هنر تجربی گرایش داشت و شعرهایش غالباً فرمالیستی هستند.  

شهپرراد اضافه کرد:  آزادی ور که در دهه 50 به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و از دانشکده صداوسیما مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی گرفت، در بیشتر جریان‌های ادبی و هنری حضوری مؤثر داشت و از مستندهایش می‌توان  «آندره مالرو و تمدن ایران در موزه لوور»، «عاشورا در روستای دوان»، «قالیشویان»، «موزه تاریخ طبیعی»، «دکتر قریب»، «عید قربان» و «مهاجرین جنگ» و .. را نام برد.

«گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته تهیه‌شده و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

این مستند چهارشنبه‌ها حدود ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید