Iranian Agriculture News Agency

بازیگر فیلم «دارکوب»:

با کوچکترین لغزشی همه ما این پتانسیل را داریم تا به ورطه اعتیاد بیفتیم

با کوچکترین لغزشی همه ما این پتانسیل را داریم تا به ورطه اعتیاد بیفتیم

شادی کرم‌رودی بازیگر جوانی است که در سال‌های اخیر در کارش پیشرفت زیادی داشته است و در ماهی و گربه شهرام مکری ، یک شهروند کاملا معمولی به کارگردانی مجید برزگر (که در دوره گذشته جشنواره سلامت شرکت کرد)، نمایش بازی یالنا به کارگردانی هنرمند فقید لوون هفتوان به بازی پرداخته است.

به گزارش ایانا به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره فیلم سلامت، او این روزها در فیلم دارکوب در قالب نقش یک زن معتاد بازی موثری از خودش نشان داده است. کرم‌رودی درباره برگزاری جشنواره سلامت و تاثیراتش می‌گوید:  یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی موثر و ترویج فرهنگ سلامت از طریق سینما و تلویزیون و فیلمسازی است. سینما در این میان نقش موثرتری دارد زیرا می‌تواند خیلی متمرکزتر به سوژه‌ای بپردازد که دارای اهمیت در بحث سلامت عمومی و فردی جامعه است.

او گفت: جشنواره سلامت جشنواره نوپا ، اما پرباری است و برگزاری این جشنواره توانسته به خوبی ابعاد مختلف مرتبط با سلامت را در فیلم‌ها رصد کند و از این حیث راهنمای خوبی برای مردم و مخاطبان سینما و فیلم‌ها است. از طرفی فیلمسازی که فیلمش در جشنواره فیلم سلامت مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد، در ساخته بعدیش این را مدنظر دارد که فیلمش را موثرتر در جشنواره فیلم سلامت به نمایش دربیاورد. مهم‌ترین تاثیر برگزاری جشنواره به طور حتم روی فیلمسازان است که با اهداف و چگونگی ترویج فرهنگ سلامت آشنا می‌شوند و در فیلم‌هایشان به آنها می‌پردازند.

کرم‌رودی ادامه داد: من در فیلم دارکوب که این روزها اکران است در نقش زن جوان معتادی به نام تینا را بازی می‌کنم و بنا به درخواست  بهروز شعیبی به همراه سایرین بازیگران  در چند جلسه به کمپ معتادین در حال ترک کردن رفیتم وخودمان را محدود به فیلمنامه نکردیم و در ضمن چند نفر از خانم‌های مصرف کننده مواد مخدر هم در ملاقات حضوری درباره شرایط‌شان با ما حرف زدند و در کنارش با چند گروه خود جوش و مردمی خیریه همراه می‌شدیم و به معتادان یاری می‌رساندیم. این مشاهدات از نزدیک به ما کمک‌های زیادی انجام داد تا مختصات کلی رفتاری و فکری این آدم‌ها را بهتر بشناسیم.

این بازیگر ادامه داد:  نکته مهمی که بازی در این نقش برای من به همراه داشت، دستیابی به مرز میان باریک سالم بودن و معتاد شدن است.  با کوچکترین لغزشی همه ما این پتانسیل را داریم تا به ورطه اعتیاد بیفتیم و این واقعیت من را ترساند. معتقدم دیدن این فیلم برای مردم هم می‌تواند یک هشدار جدی در حوزه سلامت جسمی باشد.

سومین جشنواره فیلم سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری موسسه آوای هنر سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» 1 تا 5 شهریور 97 برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید