Iranian Agriculture News Agency

دیدار دستیار وزیر ارشاد با دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی

 دیدار دستیار  وزیر ارشاد با دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی
کاراندیش دستیار ویژه حقوق شهروندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه و مدیریت منابع، در این دیدار شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر ضرورت ملموس تر شدن موضوعات و مفاد حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی اجرای اولویت های اختصاصی و عمومی هر دستگاه است که در صورت اجرای مناسب برنامه ها، منشور حقوق شهروندی نیز اجرایی خواهد شد. وی کاهش نارضایتی مردم از دستگاههای دولتی را یکی از مهمترین اولویت های دولت بیان کرد.
مولاوردی با اشاره به برنامه های آموزش ملی حقوق شهروندی گفت: برنامه های آموزش ملی حقوق شهروندی در حال اجرا می باشد و  اجرای آموزش های مجازی حقوق شهروندی در دستور کار است که تجربیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه می تواند مفید باشد.
 دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در خصوص انتشار اولین گزارش ملی حقوق شهروندی گفت: گزارش های دریافتی از دستگاهها ارزیابی شده است و در مرداد امسال منتشر خواهد شد. او به تدوین شاخص های یکسان برای ارزیابی دستگاهها در اجرای منشور حقوق شهروندی نیز اشاره کرد.
در این نشست علی‌اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این زمینه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های سینمایی، هنری، مطبوعاتی و سایر حوزه ها وجود دارد که  درصورت تدوین برنامه یکسان در دستگاهها می توان از این ظرفیت ها برای هم افزایی بهره گرفت.
علی اصغر کاراندیش دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حقوق شهروندی به اقدامات وزارت فرهنگ در این حوزه اشاره کرد و گفت: خرید کتاب با موضوع حقوق شهروندی، مسابقه حقوق شهروندی، سلسله نشست های حقوق شهروندی و حقوق فرهنگی، نشست با نمایندگان معاونتها و سازمانها جهت هم اندیشی و حمایت از فعالان این عرصه از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. او همچنین به آغاز برنامه های نقد کتاب با موضوع حقوق شهروندی اشاره کرد. 
دیدار صمیمانه مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیار حقوق شهروندی صبح امروز در دفتر ریاست جمهوری با حضور حیدری مدیرکل حقوقی و مالکیت معنوی و پورغفاری رییس دبیرخانه حقوق شهروندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این نشست ضمن بیان اقدامات انجام شده در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی و شیوه های اجرایی کردن منشور، پیشنهادهایی برای آینده ارایه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید