Iranian Agriculture News Agency

آغاز پخش مستند مسابقه «کوچ» در شبکه مستند

آغاز پخش مستند مسابقه «کوچ» در شبکه مستند

پخش مستند مسابقه «کوچ» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی جهانبخش زمانی، کارگردانی فرزاد زمانی از شنبه 23 تیر ساعت 19 در شبکه مستند سیما آغاز می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند مسابقه «کوچ» به کارگردانی فرزاد زمانی و اجرای رحمن تقی پور و فروزنده یوسفی  در سیمای جهان‌بین تولیدشده و  روزهای زوج ساعت 19 پخش و روزهای فرد ساعت 15 از شبکه مستند بازپخش می‌شود.

این مجموعه به بهانه مسابقه، بینندگانش را بافرهنگ فولکلور، آداب‌ورسوم عشایر چهارمحال و بختیاری آشنا می‌کند.

 در این مستند مسابقه 26 قسمتی جذاب دو خانواده در بخش‌های مختلف از «کوچ» نمادین تا «اتراق» و بنا کردن چادرها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 رنگ رزی خامه، چهارگرد، پره ریسی، قالی‌بافی، خشت چینی (چیدن خشت‌های گلی و بالا آوردن دیوار)، روشن کردن چراغ‌های توری، پی‌سوز، کاربیت، مرکبی و لامپا، نان پختن، مشک زدن و کره گرفتن، شاهنامه‌خوانی و لالایی، مجسمه‌سازی، کشاورزی شامل درو و آسیاب کردن گندم، علف چیدن، بار کردن علوفه و علف دادن به چهارپایان، کاشت نهال و بیل زدن، سؤال و پیدا کردن توشه، جمع‌کردن اسباب و وسایل، عبور از دره به‌وسیله جره، بازی محلی ، مشک و رد شدن از رودخانه (گروه‌ها باید با باد کردن مشک و ساختن کلک، بار و بنه و یک گوسفند را با حفظ شرایط ایمنی از رودخانه عبور دهند) و الاغ سواری از بخش‌های مختلف این مسابقه هستند.

«کوچ» که از امشب روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت در سیمای جهان‌بین تولیدشده و بینندگانش را به تماشای رقابت دیدنی و سبک زندگی منحصربه‌فرد عشایر ایران می‌برد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید