Iranian Agriculture News Agency

رئیس صدا وسیما خبر داد:

ایجاد رادیو و تلویزیون‌های بین‌المللی برای نشر فرهنگ رضوی

ایجاد رادیو و تلویزیون‌های بین‌المللی برای نشر فرهنگ رضوی

رئیس رسانه ملی در آیین افتتاح رادیو زیارت و 271 پروژه فنی صداوسیمای مرکز خراسان رضوی از ایجاد رادیو و تلویزیون‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با همکاری آستان قدس برای نشر فرهنگ رضوی خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی صدا وسیما،  علی عسکری در این مراسم با تأکید بر اهمیت زیارت گفت: زیارت، امر مهم و ابعادمند معنوی و اجتماعی است که فواید فراوانی دارد و انسان را به کانون خوبی‌ها، دلبسته و هدایت می‌کند. 

 رئیس صدا وسیما با بیان اینکه زیارت، معنویت، اخلاق و رفتار انسان‌ها را ارتقاء می‌بخشد، خاطرنشان کرد: زیارت در زندگی اجتماعی افراد جامعه فوق‌العاده ابعادمند و مهم است و آسایش اجتماعی را پدید می‌آورد و امیدواریم رادیو، فرهنگ زیارت را گسترش دهد و باعث رجوع مردم به اماکن مقدس کشور شود.

علی عسکری با اشاره به اینکه مرکز ثقل رادیو زیارت، حرم مطهر رضوی است و در آینده سایر مراکز مذهبی کشور مانند قم و شیراز نیز به آن افزوده خواهند شد، تصریح کرد: سالیانه حدود 27 میلیون نفر زائر داخلی  داریم و 2 میلیون نفر هم زائر خارجی برای زیارت امام هشتم وارد مشهد مقدس می‌شوند و امیدواریم که رادیو زیارت در ایجاد آرامش، تمدن‌سازی و افزایش ظرفیت‌های اجتماعی، تحولات اقتصادی و اجتماعی موفق عمل کند.

اوبا تأکید بر اینکه مباحث مربوط به فناوری رسانه در دنیا فوق‌العاده مهم است و اگر نتوانیم تحولات فنی را در کشور و رسانه ملی رقم بزنیم دچار عقب ماندگی و انزوا می‌شویم، اظهار داشت: همکاران ما در معاونت توسعه و فناوری رسانه، در تراز جهانی حرکت می‌کنند و مطابق با پیشرفته‌ترین تحولات دنیا پیش می‌روند و آن را در رسانه ملی اجرا می‌کنند.

 علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز کشور به برکت اسلام و جمهوری اسلامی در آرامش است اما دشمنان این آرامش را برنمی‌تابند، گفت: در طول سال‌های گذشته مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم و آل سعود با خلق داعش قصد داشتند این آرامش را بر هم بزنند اما با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و همچنین دلاوری‌های سردار سلیمانی و مدافعان حرم، شکست خوردند و امروز جمهوری اسلامی ایران پرقدرت‌تر از گذشته نمایان شده و قدرت جمهوری اسلامی ایران تا مدیترانه گسترش یافته است و دشمنان ما از این قدرت بشدت نگرانند.

او با بیان اینکه آمریکا از همان ابتدا به فکر براندازی در ایران بود و هر رئیس‌جمهوری که در این کشور در رأس کار می‌آمد دکترین آمریکا را با بیان و سیاست جدید علیه جمهوری اسلامی ایران پیگیری کرده است، گفت: امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود در کنار هم می خواهند به ملت ایران ضربه بزنند اما بدانند نقشه هایشاان به لطف خدا و همت مردم و مسئولان نقشه برآب خواهد شد.

علی عسکری به سخنرانی اخیر دکتر روحانی در سوئیس مبنی براینکه اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود اشاره کرد و گفت: دشمنان فتنه اقتصادی را در کشور رقم زدند اما با تلاش‌های دولت و همت مردم  از این فتنه‌ها سربلند بیرون خواهیم آمد و شکوفاتر از قبل حرکت می کنیم.

او با تأکید بر اینکه همه انقلابیون و وفاداران به انقلاب اسلامی باید به هوش باشند چرا که هدف دشمن تضعیف و ناامن کردن کشور است  گفت: ملت ایران هوشیارتر از این است که اجازه دهد این خبیث‌ها، کاری از پیش ببرند و  بساط آرامش و امنیت در پناه اسلام و امام رضا(ع) و ولایت فقیه تداوم پیدا کرده و توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم نیز منکوب می‌شود و ملت و دولت ایران بر همه این مشکلات غلبه خواهند کرد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید