Iranian Agriculture News Agency

«گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار» منتشر شد

کتاب «گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار» به کوشش محمدعلی حیدری منتشر شد.

«گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار» منتشر شد

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی،کتاب «گفتارهای سینمایی فخرالدین انوار» شامل چهار گفتار از  سخنرانی‌های فخرالدین انوار از سال 1364 تا 1372 است که به کوشش  محمدعلی حیدری منتشر شده است.

این کتاب در چهار فصل، در قالب چهار گفتار تقسیم بندی شده است. گفتار نخست شامل سخنرانی هایی است که طی هفت سال در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر ایراد شده است. گفتار دوم شامل سخنرانی در جمع اهالی سینماست که از سال 1364 تا 1372 همه‌ساله در اسفندماه صورت می‌گرفت.

گفتار سوم گزارشی است از نشست نشست فخرالدین انوار و محمدمهدی حیدریان با کارگردانان است که در تاریخ  30/02/1371 و 06/03/1371 انجام شد و گفتار چهارم به گفتگوی جمعی  فخرالدین انوار و سیدمحمد بهشتی با نویسندگان مربوط می شود.

درباره این کتاب آمده است:سینمای ایران در دهه شصت، موضوعی است که این روزها بسیار به آن پرداخته می شود. در نگاه سینماگران و منتقدان، رخدادهای آن دوره همچنان منشاء تحلیل­ها و قضاوت­های گوناگون است، حال آنکه این رخدادها گاه در پی مناسبات و تصمیم­هایی رقم خورد که چه در آن زمان و چه در سال­های بعد در هاله­ای از ابهام باقی ماند. کتاب «گفتارهای سینماییِ فخرالدین انوار» از این منظر منبعی تازه است درباره­ی یکی از حساس­ترین مقاطع در حیات سینمای نوین ایران.

موضوعاتی همچون نقش نهادهای قانون گذار و قضایی در تصمیم گیری ها، وجود تشکیلات موازی، برگزاری جشنواره ی فیلم فجر، نحوه ی سیاستگزاری ها، ارتباط با سینماگران و...  نکاتی هستند که آگاهی از آنها می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری از آن دوره و شاید وضعیت این دوره به دست دهد.

محمدعلی حیدری گردآوردی کتاب‌هایی چون: «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی (دهه شصت- جلد 1)»، «سینمای دهه شصت؛ از نگاه مدیران سینمایی»، «سرگذشت لابراتوارها در سینمای ایران»، «سینمای دهه شصت از نگاه منتقدان»، «از نگاه سینماگران؛ دهه ۱۳۶۰» و «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی (دهه شصت- جلد 2)» را در کارنامه خود دارد و همچنین مجری طرح کتاب «زیر پوست قصه‌ها؛ سینمای رخشان بنی‌اعتماد» و «رازهای جدایی؛ سینمای اصغر فرهادی» بوده است.

این کتاب در 386 صفحه و به قیمت 39500 تومان توسط نشر دیبایه منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید