Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از فروش فیلمهای روی پرده

چشم گیشه به دستان پولساز «هزارپا» !

هادی اعتمادی مجد:فروش فیلمهای سینمای ایران از امروز با اکران کمدی «هزارپا» که از تمام پتانسیل های یک فیلم پرفروش برخوردار است، رنگ و بوی تازه ای می گیرد.

چشم گیشه به دستان پولساز «هزارپا» !

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا، فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی از امروز چهارشنبه ۱۳ تیر در سرگروه کوروش به جای فیلم «سهیلا شماره ۱۷» روی پرده خواهد رفت. حضور زوج جدید رضا عطاران و جواد عزتی، دو قطب پولساز سینمای ایران طی چند سال اخیر موجب شده تا چشم خیلی ها به رکوردشکنی های احتمالی آن باشد. بلیتهای فیلم از چند روز پیش در برخی از سانسهای پردیسهای سینمایی سولد اوت شده بود که نشان از اشتیاق سینماروها به تماشای آن دارد. ضمن اینکه کارگردان فیلم، ابوالحسن داودی نیز به عنوان فیلمسازی که در دو دهه گذشته کمدی های پرفروشی چون «سفر جادویی» و «نان و عشق و موتور هزار» را ساخته، نامی شناخته شده برای تماشاگران پیگیر اخبار سینمایی و به نوعی اهرم مشوق برای دست به جیب شدن آنهاست.

سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسکندرى، امید روحانی، سپند امیر سلیمانی، امیرمهدى ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانى، محمد نادری، حسین سلیمانی، شهین تسلیمى، حمید رضا فلاحی، بهرام ابراهیمى و ... دیگر بازیگران فیلم هستند و در خلاصه داستان آن آمده:«دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند!».

فیلم فعلا در بیش از 50 سالن اکران شده و پیش بینی می شود این تعداد در روزهای آینده افزایش یابد. ضمن اینکه فروش بالای این فیلم  می تواند گیشه سایر فیلمها را هم تحت الشعاع خود قرار دهد.

«دشمن زن» بعد از سه هفته اکران و با در اختیار داشتن 112 سالن سینمایی به فروش یک میلیارد و 400 میلیون تومانی رسیده ک هبخش عمده ای از آن به یُمن حضور و ترانه خوانی چند دقیقه ای جواد یساری در آن است.فیلم فعلا روی پرده است اما طبق قرارداد منعقد شده در شورای صنفی نمایش در صورت پایین آمدن کف فروش در هفت ههای آتی،فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها»،کمدی پر بازیگر و عامه پسند دیگری ساخته آرش معیریان جایگزین آن خواهد شد.

خبر بد برای دوستداران بهمن فرمان آرا اینکه «دلم می خواد» او خوب نمی فروشد و پس از سه هفته آرام آرام در حال از دست دادن سینماهایش است.

فیلم با وجود نام کارگردان معتبرش، بازیگرانی چون رضا کیانیان و محمدرضا گلزار و تم کمدی اش نتوانسته چندان با مردم ارتباط برقرار کند.بویژه آنکه تبلیغات مناسبی هم ندارد. کیانیان در این فیلم نقش بهرام فرزانه، نویسنده‌ای را دارد که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. او ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد.

فیلم بعد از سه هفته اکران در 75 سینما به زحمت توانست فروش خود را از مرز یک میلیارد تومان بگذراند.

«تگزاس»،کمدی صدر جدول امسال سینمای ایران،البته تا این مقطع از سال، همچنان با در اختیار داشتن بیش از 100 سینما بعد از حدود 77 روز همچنان می فروشد و گیشه آن به رقم 11 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده که برای فیلمی در این سطح رویایی محسوب می شود. فیلمی که تهی کننده اش اخیرا مدعی هزینه پنج میلیاردی تولید آن شده که عجیب به نظر می رسد.

«خجالت نکش» رضا مقصودی، کمدی شریف این روزهای سینمای ایران بعد از 9 هفته رد آستانه رسیدن به 4 میلیارد تومان فروش است که برای این فیلم کم خرج، رقم قابل قبولی است.

«به وقت خماری»، کمدی محمدحسین لطیفی با 195 میلیون تومان فروش در یک هفته فعلا چندان امیدوار کننده ظاهر نشده است و بعید هم به نظر می رسد بتواند طی هفته های آتی رکورد شکن باشد.

«چهار راه استانبول» اخرین ساخته مصطفی کیایی هم در حالی که پیش بینی می شد بتواند به رقم 10 میلیارد و حتی بالاتر برسد، با تنها سه میلیارد تومان فروش بی رمق در گیشه نفس های آخر را می کشد.

«شماره ۱۷ سهیلا» که اخیرا سرگروهش را از دست داد،با 67 میلیون تومان فروش، «جشن دلتنگی» با 202 میلیون تومان و «ناخواسته» با 73 میلیون تومان جزو شکست خوردگان اکران سینماها در روزهای اخیر بوده اند.

«خاله قورباغه»، نو رسیده تنهای ژانر کودک در میان فیلمهای روی پرده در یک هفته به مرز 150 میلیون تومان رسیده که برای چنین فیلمی بد نیست.

«در وجه حامل» با 134 میلیون تومان بعد از سه هفته و مرداد بعد از یک هفته با 5 میلیون تومان ، هر دو به کارگردانی بهمن کامیار جزو کم فروش های سینما بوده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید