Iranian Agriculture News Agency

موضوع «مناظره» این هفته مشخص شد

«طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت» موضوع این هفته برنامه مناظره شد.

موضوع «مناظره» این هفته مشخص شد

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه یک، نمایندگان مجلس در ماه های پایانی سال قبل، طرحی را با عنوان "طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت" آماده کردندکه از همان ابتدا با مخالفت کانون های وکلا مواجه شد. این طرح را که شاید بتوان آن را نتیجه کمپینی با عنوان حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت دانست، در 18 ماده تنظیم شده است. موافقان این طرح معتقدند که طرح جامع وکالت انحصار موجود در پذیرش وکلا از طریق آزمون را از بین می برد و موجب اصلاح و تقویت نظام حقوقی و قضائی کشور می شود. منتقدان این طرح تاکید دارند که این طرح ناقض استقلال نهاد وکالت در ایران است و باعث تضییع حقوق مردم در دادگاه ها می گردد. برنامه مناظره این هفته 15 تیر قصد دارد تا با حضور برخی نمایندگان مجلس، وکلا و حقوقدانان، ابعاد این طرح را تحلیل و بررسی کند.

در سوال نظرسنجی این هفته از بینندگان پرسیده شده است: به نظرشما کدام عامل بیشتر باعث شده اکثر مردم برای امور حقوقی و قضایی خود از وکیل استفاده نکنند؟ 1- دستمزد بالای وکلا  2- کم بودن تعداد وکلا  3- مهارت و تاثیرکم وکلا. علاقمندان به شرکت در نظرسنجی می توانند عدد گزینه مورد نظر خود را به سامانه 3000013 پیامک کنند.

برنامه زنده مناظره به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که جمعه ها حوالی ساعت 11 صبح با اجرای مرتضی حیدری و با حضور صاحب نظران و اصحاب رسانه پخش می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید