Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی بخش ویژه «انقلاب اسلامی» در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

پیش‌بینی بخش ویژه «انقلاب اسلامی» در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش ویژه «جلوه‌گاه نور» جشنواره را به مسابقه آثار سینمایی، کوتاه و مستند با موضوع انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی باشد اختصاص داده است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، با اعلام این خبر افزود: این رویداد سینمایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به منظور بازروایی و بازنمایی تاریخ انقلاب اسلامی و اهتمام ویژه به محصولات سینمایی که در راستای ثبت و روایت انقلاب و موضوعات و مضامین مرتبط با آن از قبیل: «نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در احیای هویت ایرانی_اسلامی» تهیه و تولید شده‌اند، این بخش را طراحی کرده است.

 این آثار در بخش مسابقه سینمای ایران داوری می‌شوند و هیات داوران جشنواره به بهترین فیلم در قالب فیلم‌های سینمایی، کوتاه داستانی و مستند، لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس ویژه جشنواره را اهداء خواهند کرد.

بخش جلوه‌گاه نور یکی از بخش‌های ساختاری جشنواره مقاومت در دوره‌های اخیر بوده است که همه ساله به تناسب اهمیت و ضرورت‌هایی به موضوعی خاص اختصاص داده می‌شود. در دو دوره گذشته جشنواره، پیرامون موضوعاتی از قبیل «شهدای ترور» و «پدران و مادران شهدا» برگزار گردید.

در این دوره جشنوار مقاومت علاوه بر موضوع انقلاب اسلامی موضوعاتی چون: رویکرد «گفتمان مقاومت» تنها راه مقابله با نظام سلطه، نقش استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در «اسلام هراسی و ایران هراسی»، نقش مدافعین حرم در «همبستگی و همگرایی» مردم منطقه و حمایت از جبهه‌ی مقاومت، ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خود اتکایی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان، نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران درحفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تقویت «روحیه انقلابی» و توجه ویژه به «نقش جوانان و نخبگان» در حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی، آسیب‌ها و فرصت‌های رسانه‌های مجازی در تضعیف و تقویت روحیه مقاومتی مردم، نقش تولیدات تصویری در روشنگری و «بصیرت افزایی» مردم، ائتلاف ننگین وهابیت با صهیونیسم جهانی در طراحی نقشه‌های شوم و جنایت علیه مسلمانان، اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم در حمایت از گروه‌های تروریستی، تکفیری و داعش در منطقه، استفاده خلاقانه هنر‌های تصویری در امر «فرهنگ عفاف و حجاب» به منظور سالم‌سازی جامعه و نقش دشمنان انقلاب اسلامی در انحراف اعتراضات اجتماعی و اقتصادی طراحی و ... در سایر بخش های جشنواره پیش بینی شده است.

سینماگران علاقه‌مند می‌توانند آثارشان را برای حضور در این بخش تا 22 مردادماه سالجاری به نشانی تهران، خیابان سمیه، خیابان خاقانی، کوچه طبرسی، پلاک 6، طبقه دوم، واحد 2 ارسال نمایند.همچنین جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن‌های 88826375 و88826296 تماس یا به سایت جشنواره به نشانی http://moqavematfilmfest.ir مراجعه کنند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با سازمان سینمایی کشور و با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف آذر امسال به دبیری محمد خزاعی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید